Nyheter

Nyheter / Insikter

Strålande utsikter för utomhussommaren 2021

De senaste veckorna har vi sett en tydligt nedåtgående trend för smittspridningen av covid-19 och i kombination med den höga vaccinationstakten kan samhället göra sig redo för att öppnas upp med en rad lättnader av restriktionerna. Från 1 juni får restauranger och barer förlänga sina öppettider och nöjesparkerna samt biograferna kan återigen slå upp dörrarna.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Clear Channel engagerar unga över hela landet tillsammans med Benjamin Ingrosso

Tillsammans med Benjamin Ingrosso levererar vi nu en av årets största digitala live-upplevelse. På gator och torg runt om i Sverige, via tusentals av våra reklamskyltar, bjuder Benjamin personligen in till ett exklusivt framförande av sin nya låt Smile. Det är också enbart via skyltarna som fans har möjlighet att hämta hem en länk till den digitala spelningen.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Ben & Jerry’s aktiverar sin målgrupp med interaktivt utomhusspel

Ben & Jerry’s lanserade smaken Cookie Dough för 30 år sedan. Jubileet firas med tre nya Cookie Dough-smaker, som sprids med utomhusreklam runt om i Sverige. Som strössel på toppen har även ett spel skapats tillsammans med Flarie där förbipasserande kan spela ett spel på den gigantiska utomhusskärmen vid Medborgarplatsen med hjälp av sin mobiltelefon.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Zara Larsson partners up with Clear Channel to reach young fans in Scandinavia

We are beyond excited to share our powerful platform with the world-known superstar Zara Larsson, as she is releasing her new album Postergirl today the 5th of March! With outstanding exposure, all over Scandinavia, this campaign is coloring the streets, malls and metro stations reaching out to Zaras fans at premium sites in Norway, Sweden and Denmark.

Läs mer
Nyheter / Insikter

Utomhustrenden som är här för att stanna

Varumärken som upprätthåller, eller till och med ökar, sin marknadsföring i kristider kommer oftare ut starkare på andra sidan. Det visar flera studier. Samtidigt vet vi också att varumärken som investerar i kreativa utomhuskampanjer uppfattas som marknadsledande och blir ihågkomna hos konsumenterna (OCS Sweden, 2019). Kanske är det just därför vi investerade kraftigt i kreativa kampanjer 2020 - en trend som vi tror har kommit för att stanna.

Läs mer
Nyheter / Press

Nu lanserar vi POP Proof of Posting för Billboard

För oss på Clear Channel är det viktigt att du som kund har full överblick över dina kampanjer. I somras lanserade vi därför POP, Proof of Posting. Då lovade vi också att successivt inkludera flera av våra produkter i rapporten. Därför är vi nu glada att kunna meddela att vi lanserar POP för ett format som är vårt alldeles eget unika och storslagna – Billboard. Lanseringen sker under vecka 1, 2021.

Läs mer

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se