Nyheter

Nyheter / Kampanjer

Exceptionella observationsvärden för utomhuskampanjen Kavla upp

I syfte att få svenska folket att vaccinera sig mot covid-19 lanserades i maj kampanjen Kavla upp i Clear Channels utomhusnätverk i Stockholm och över hela landet. En mätning av kampanjens effekt visar att Kavla upp är en av de högst uppmärksammade kampanjerna någonsin. 88% i kampanjens målgrupp svarar att de har sett kampanjen i kollektivtrafiken – dubbelt så många som branschsnittet.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Molly Sanden öppnade Sverige i samarbete med Clear Channel

Onsdagen den 29 september släpptes de flesta coronarestriktionerna i Sverige, och då passade Molly Sandén på att släppa sin nya låt ”Vi ska aldrig gå hem igen” i samarbete med Clear Channel. Genom en nationell utomhuskampanj i hela landet med en total takeover i Stockholm kunde ingen missa att samhället äntligen öppnat upp igen.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer

Äntligen försäljningsökning för Situation Sthlm efter kampanjen ”Årets säljare”

Att hålla avstånd blev det nya normala när coronapandemin slog till. För tidningen Situation Sthlm, som säljs av hemlösa och socialt utsatta personer på Stockholms gator, skapade det ökade avståndet stora utmaningar med dalande försäljning. I somras lanserade därför Situation Stockholm en omfattande utomhuskampanj tillsammans med Clear Channel – och fick en tydlig kampanjeffekt med ökad försäljning.

Läs mer
Nyheter / Press

Utomhusreklam möjliggör Stockholms nya lånecykelsystem

Äntligen! Efter många långa turer är det nu klart att Stockholm får ett nytt reklamfinansierat lånecykelsystem, bestående av över 5000 elcyklar. Clear Channel tillsammans med partnern Marfina har tilldelats det 7-åriga kontraktet som är viktig pusselbit för att skapa en hållbar och dynamisk stadskärna i Stockholm.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Clear Channel partner till Stockholm Pride 2021

Clear Channel går återigen in som partner till Stockholm Pride för att sprida festivalens budskap till miljontals människor runt om i Stockholm. Den digitala utomhuskampanjen tar avstamp i årets Pridetema Nyckeln till frihet.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

STF & Clear Channel öppnar upp Sveriges första lokala svemesterbyråer

För att uppmuntra svemesterfirare att sprida ut sig i sommar, värna om omgivningen och varandra samt för att bidra med lokala semestertips lanserar Svenska Turistföreningen tillsammans med Clear Channel Sveriges första svemesterbyråer. Initiativet rullas ut på digitala reklamskyltar i 22 städer med start 28 juni.

Läs mer
Nyheter / Press

Clear Channel stödjer Kavla upp

Runt om i Sverige kan man se kampanjen Kavla upp, vars budskap är en uppmaning om att vi alla ska vaccinera oss mot covid-19 när vi erbjuds det. Bakom kampanjen står branschorganisationen Komm! (Sveriges Kommunikationsbyråer) samt ett antal byråer, bland annat The Amazing Society. På Clear Channel stödjer vi kampanjen.

Läs mer
Nyheter / Insikter

Strålande utsikter för utomhussommaren 2021

De senaste veckorna har vi sett en tydligt nedåtgående trend för smittspridningen av covid-19 och i kombination med den höga vaccinationstakten kan samhället göra sig redo för att öppnas upp med en rad lättnader av restriktionerna. Från 1 juni får restauranger och barer förlänga sina öppettider och nöjesparkerna samt biograferna kan återigen slå upp dörrarna.

Läs mer

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se