Nyheter

Nyheter / Hållbarhet, Press och Produktnyheter

Clear Channel inviger Sveriges första reklamfinansierade laddstolpar

Clear Channels ambition är att tillsammans med våra svenska kommuner arbeta för att göra städerna trevligare, mer dynamiska och hållbara. I tisdags nådde vi en viktig milstolpe i det arbetet när vi tillsammans med Solna Stad invigde Sveriges första reklamfinansierade laddstolpar.

Läs mer
Nyheter / Insikter, Press

Clear Channel samlade branschen för höstens efterlängtade medieevent

Nära 600 branschkollegor slöt upp för att mingla och ta del av de senaste nyheterna och inspirationen på Clear Channels höstevent. Med stort fokus på framtidens utomhusreklam och smartare räckvidd lanserades de senaste satsningarna inom mätbarhet, målgruppsdata och programmatic, under en kväll program leddes av Parisa Amiri. Menyn signerad Spessos Desirée Jaks och en underhållning i världsklass av Zara Larsson satte guldkant på en kväll som vi sent kommer att glömma.

Läs mer
Nyheter / CSR, Hållbarhet

Conservation International och Clear Channel tar ljudet av naturen till staden under COP26

Med hjälp av inspirerande naturljud påminner den internationella miljöorganisationen Conservation International och Clear Channel miljontals människor världen över om varför vi behöver agera nu för att rädda klimatet. Kampanjen startade i Glasgow och rullas nu ut i Sverige såväl som globalt på Clear Channels digitala skyltar, under klimatkonferensen COP26.

Läs mer
Nyheter / Press

Henriette Zeuchner lämnar Clear Channel

Efter drygt 2 år som skandinavisk VD väljer Henriette Zeuchner att lämna Clear Channel. Henriette, som tog klivet från TV-branschen över till utomhusbranschen hösten 2019 strax innan pandemin bröt ut, har lett ett omfattande förändringsarbete inom Clear Channels skandinaviska verksamhet. Fokus har varit ökad effektivitet, kortare beslutsvägar och ökat kundvärde. Ett resultat av detta arbete är att Clear Channel har minskat såväl antalet chefslager som chefer och byggt en skandinavisk organisation som är väl rustad för framtiden.

Läs mer
Nyheter / CSR, Kampanjer

Exceptionella observationsvärden för utomhuskampanjen Kavla upp

I syfte att få svenska folket att vaccinera sig mot covid-19 lanserades i maj kampanjen Kavla upp i Clear Channels utomhusnätverk i Stockholm och över hela landet. En mätning av kampanjens effekt visar att Kavla upp är en av de högst uppmärksammade kampanjerna någonsin. 88% i kampanjens målgrupp svarar att de har sett kampanjen i kollektivtrafiken – dubbelt så många som branschsnittet.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Molly Sanden öppnade Sverige i samarbete med Clear Channel

Onsdagen den 29 september släpptes de flesta coronarestriktionerna i Sverige, och då passade Molly Sandén på att släppa sin nya låt ”Vi ska aldrig gå hem igen” i samarbete med Clear Channel. Genom en nationell utomhuskampanj i hela landet med en total takeover i Stockholm kunde ingen missa att samhället äntligen öppnat upp igen.

Läs mer
Nyheter / CSR, Kampanjer

Äntligen försäljningsökning för Situation Sthlm efter kampanjen ”Årets säljare”

Att hålla avstånd blev det nya normala när coronapandemin slog till. För tidningen Situation Sthlm, som säljs av hemlösa och socialt utsatta personer på Stockholms gator, skapade det ökade avståndet stora utmaningar med dalande försäljning. I somras lanserade därför Situation Stockholm en omfattande utomhuskampanj tillsammans med Clear Channel – och fick en tydlig kampanjeffekt med ökad försäljning.

Läs mer
Nyheter / Hållbarhet, Press

Utomhusreklam möjliggör Stockholms nya lånecykelsystem

Äntligen! Efter många långa turer är det nu klart att Stockholm får ett nytt reklamfinansierat lånecykelsystem, bestående av över 5000 elcyklar. Clear Channel tillsammans med partnern Marfina har tilldelats det 7-åriga kontraktet som är viktig pusselbit för att skapa en hållbar och dynamisk stadskärna i Stockholm.

Läs mer

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se