Nyheter

Nyheter / CSR, Press

Situation Stockholm i ny stor kampanj med Clear Channel för att bära fram tidningsförsäljningen

I somras lanserade Situation Stockholm en omfattande utomhuskampanj tillsammans med Clear Channel – och fick en märkbar kampanjeffekt med ökad försäljning. Som en del i ett långsiktigt partnerskap med Situation Sthlm lanserades nyligen ännu en kampanj med budskapet att priset på tidningen höjs för att ge säljarna högre lön. Kampanjen är framtagen av The&Partnership.

Läs mer
Nyheter / Inspiration

Kreativa kampanjer 2021

Senaste året har vi sett imponerande många kreativa utomhuskampanjer, inte bara i Sverige utan över hela Europa.

Läs mer
Nyheter / CSR, Hållbarhet och Kampanjer och Press

Clear Channel aktiverar extra insatser för människor i hemlöshet i kylan

Köldknäppen i Stockholm gör situationen extremt tuff för människor som lever i hemlöshet. Clear Channel krokar därför arm och sätter in extra insatser med sina partners Situation Sthlm och Ny Gemenskap. Förutom den årliga hänvisningen till akuthärbärgen vid kalla nätter visar skyltarna vägen till julmat under flera tillfällen i december. Samtidigt släpps en ny kampanj om löneförhöjning för Situation Sthlms säljare.

Läs mer
Nyheter / Produktnyheter

Clear Channel satsar stort på programmatiskt

Clear Channel satsar stort för att driva utomhusmediet framåt och växlar nu upp utvecklingen när bolaget rekryterar två profiler från den programmatiska världen – Anna Ek, Commercial Product Owner – Programmatic & Ad Ops, och Malin Erlberg, Commercial Manager Programmatic.

Läs mer
Nyheter / Hållbarhet, Press och Produktnyheter

Clear Channel inviger Sveriges första reklamfinansierade laddstolpar

Clear Channels ambition är att tillsammans med våra svenska kommuner arbeta för att göra städerna trevligare, mer dynamiska och hållbara. I tisdags nådde vi en viktig milstolpe i det arbetet när vi tillsammans med Solna Stad invigde Sveriges första reklamfinansierade laddstolpar.

Läs mer
Nyheter / Insikter, Press

Clear Channel samlade branschen för höstens efterlängtade medieevent

Nära 600 branschkollegor slöt upp för att mingla och ta del av de senaste nyheterna och inspirationen på Clear Channels höstevent. Med stort fokus på framtidens utomhusreklam och smartare räckvidd lanserades de senaste satsningarna inom mätbarhet, målgruppsdata och programmatic, under en kväll program leddes av Parisa Amiri. Menyn signerad Spessos Desirée Jaks och en underhållning i världsklass av Zara Larsson satte guldkant på en kväll som vi sent kommer att glömma.

Läs mer
Nyheter / CSR, Hållbarhet

Conservation International och Clear Channel tar ljudet av naturen till staden under COP26

Med hjälp av inspirerande naturljud påminner den internationella miljöorganisationen Conservation International och Clear Channel miljontals människor världen över om varför vi behöver agera nu för att rädda klimatet. Kampanjen startade i Glasgow och rullas nu ut i Sverige såväl som globalt på Clear Channels digitala skyltar, under klimatkonferensen COP26.

Läs mer

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se