jarvaveckan1.png
Nyheter

Järvaveckan gör kampanj specifikt riktad till företag – uppmuntrar till att främja mångfald inom näringslivet.

19/3-24
Som stolt partner till Järvaveckan bidrar Clear Channel till att arrangemanget årligen växer sig allt starkare som en central mötesplats för samtal och debatt i Sverige. Genom en omfattande utomhuskampanj är målet i år att ytterligare öka näringslivets engagemang under politikerveckan.

Under många år har Järvaveckan varit en central mötesplats med ett tydligt syfte – att belysa mångfaldens kraft och hur olika perspektiv inte bara berikar, utan även stärker vårt samhälle. Föregående år var ett rekordår då hela 68 000 nyfikna besökare valde att delta under veckan. Nu lanseras en kampanj specifikt riktad mot näringslivet med förhoppningen att främja ännu fler meningsfulla möten mellan besökare och företag.

Järvaveckan har under sina sex upplagor vuxit sig stark och har genom sin plattform blivit en central mötesplats för samtal och debatt i Sverige. I linje med den växande medvetenheten hos företag kring vikten av social hållbarhet tar Järvaveckan i år ett nytt grepp när de väljer att rikta sig direkt mot näringslivet, med målet att öka antalet värdefulla möten mellan besökare och företag.

Näringslivet är en motor i vårt samhälle och självklart strävar vi efter att locka så många aktörer som möjligt. Efter förra årets besökssuccé vill vi nu lyfta fram kraften i mötena och den potential som Järvaveckan erbjuder ur ett företagsperspektiv. I Sverige råder det brist på arbetskraft, och konkurrensen om kompetensen är hård. Att nå ut till en så bred målgrupp som möjligt är avgörande, inte bara för kompetensförsörjning utan även för att öka kreativiteten och mångfalden av perspektiv inom olika organisationer och branscher. Kampanjen blir en inbjudan till alla de företag som ännu inte har upptäckt Järvaveckans potential.

Ahmed Abdirahman, vd och grundare för Järvaveckan.

Under fyra dagar, från den 29 maj till den 1 juni, förvandlas Spånga IP till en samlingsplats för människor från hela landet. Här möts politiker, representanter från civilsamhället, organisationer och företag för att diskutera viktiga samhällsfrågor och för att möjliggöra integration. Många arbetsgivare använder evenemanget som ett jobbtorg för rekrytering, och för att delta i samtal kring viktiga ämnen samtidigt som de tar pulsen på samtiden.

Kampanjen, som har tagits fram av Gullers Grupp i samarbete med Clear Channel lanseras i januari 2024 och kommer att synas på flera av Clear Channels reklamytor runt om i Stockholm. Järvaveckan, Gullers Grupp och Clear Channel har genom åren samarbetat för att möjliggöra möten mellan människor och på så sätt skapa ett mer inkluderande och socialt hållbart samhälle.

Järvaveckan har blivit Sveriges viktigaste mötesplats för social hållbarhet, inkludering och mångfald. Genom vår plattform kan Järvaveckan nå och locka såväl näringslivet och beslutsfattare som allmänheten i stort och vi ser fram emot att få bidra till evenemangets fortsatta utveckling 2024.

Claes Kugelberg, VD på Clear Channel.

Som byrån för Sveriges ledande samhällsaktörer är vi väldigt stolta att kunna stötta Järvaveckan med den här kampanjen. Förra året tog vi fram kampanjen som riktade sig till besökarna och det är roligt att i år också få vara med och locka fler arrangörer. Med den ökade polariseringen i samhället är Järvaveckan viktigare än någonsin och vi är glada att vara med och bidra till öppna samtal och vidgade vyer.

Ulf Dahlqvist, vd på Gullers Grupp.

Den 31 mars är sista dagen för arrangörer att boka sin plats på Järvaveckan HÄR finns all information.