Nyheter

Nyheter / CSR, Press

Situation Stockholm i ny stor kampanj med Clear Channel för att bära fram tidningsförsäljningen

22/12-21
I somras lanserade Situation Stockholm en omfattande utomhuskampanj tillsammans med Clear Channel – och fick en märkbar kampanjeffekt med ökad försäljning. Som en del i ett långsiktigt partnerskap med Situation Sthlm lanserades nyligen ännu en kampanj med budskapet att priset på tidningen höjs för att ge säljarna högre lön. Kampanjen är framtagen av The&Partnership.

Läs mer
Nyheter / Inspiration

Kreativa kampanjer 2021

9/12-21
Senaste året har vi sett imponerande många kreativa utomhuskampanjer, inte bara i Sverige utan över hela Europa.

Läs mer
Nyheter / CSR, Hållbarhet och Kampanjer och Press

Clear Channel aktiverar extra insatser för människor i hemlöshet i kylan

9/12-21
Köldknäppen i Stockholm gör situationen extremt tuff för människor som lever i hemlöshet. Clear Channel krokar därför arm och sätter in extra insatser med sina partners Situation Sthlm och Ny Gemenskap. Förutom den årliga hänvisningen till akuthärbärgen vid kalla nätter visar skyltarna vägen till julmat under flera tillfällen i december. Samtidigt släpps en ny kampanj om löneförhöjning för Situation Sthlms säljare.

Läs mer
Nyheter / Produktnyheter

Clear Channel satsar stort på programmatiskt

8/12-21
Clear Channel satsar stort för att driva utomhusmediet framåt och växlar nu upp utvecklingen när bolaget rekryterar två profiler från den programmatiska världen – Anna Ek, Commercial Product Owner – Programmatic & Ad Ops, och Malin Erlberg, Commercial Manager Programmatic.

Läs mer
Nyheter / Hållbarhet, Press och Produktnyheter

Clear Channel inviger Sveriges första reklamfinansierade laddstolpar

29/11-21
Genom Clear Channels affärsmodell kan intäkter från utomhusreklam återinvesteras i samhället. Ambition är att tillsammans med kommuner arbeta för att göra städer trevligare, mer dynamiska och hållbara. För Solna Stad i Stockholm innebar det bland annat nya laddstolpar och väderskydd. 

Läs mer