Nyheter

Nyheter / CSR, Hållbarhet och Kampanjer och Press

Clear Channel aktiverar extra insatser för människor i hemlöshet i kylan

9/12-21
Köldknäppen i Stockholm gör situationen extremt tuff för människor som lever i hemlöshet. Clear Channel krokar därför arm och sätter in extra insatser med sina partners Situation Sthlm och Ny Gemenskap. Förutom den årliga hänvisningen till akuthärbärgen vid kalla nätter visar skyltarna vägen till julmat under flera tillfällen i december. Samtidigt släpps en ny kampanj om löneförhöjning för Situation Sthlms säljare.

Läs mer
Nyheter / Produktnyheter

Clear Channel satsar stort på programmatiskt

8/12-21
Clear Channel satsar stort för att driva utomhusmediet framåt och växlar nu upp utvecklingen när bolaget rekryterar två profiler från den programmatiska världen – Anna Ek, Commercial Product Owner – Programmatic & Ad Ops, och Malin Erlberg, Commercial Manager Programmatic.

Läs mer
Nyheter / Hållbarhet, Press och Produktnyheter

Clear Channel inviger Sveriges första reklamfinansierade laddstolpar

29/11-21
Genom Clear Channels affärsmodell kan intäkter från utomhusreklam återinvesteras i samhället. Ambition är att tillsammans med kommuner arbeta för att göra städer trevligare, mer dynamiska och hållbara. För Solna Stad i Stockholm innebar det bland annat nya laddstolpar och väderskydd. 

Läs mer
Nyheter / Insikter, Press

Clear Channel samlade branschen för höstens efterlängtade medieevent

12/11-21
Nära 600 branschkollegor slöt upp för att mingla och ta del av de senaste nyheterna och inspirationen på Clear Channels höstevent. Med stort fokus på framtidens utomhusreklam och smartare räckvidd lanserades de senaste satsningarna inom mätbarhet, målgruppsdata och programmatic, under en kväll program leddes av Parisa Amiri. Menyn signerad Spessos Desirée Jaks och en underhållning i världsklass av Zara Larsson satte guldkant på en kväll som vi sent kommer att glömma.

Läs mer
Nyheter / Inspiration, Kampanjer

Coca-Cola tog scenen med exceptionell halloween-kampanj

8/11-21
Coca-Cola träffade sin publik med en nyskapande halloween-kampanj för varumärket Fanta, där kronan på verket var en häpnadsväckande användning av väggen runt vår spektakulära skylt på Medborgarplatsen.

Läs mer
Nyheter / CSR, Hållbarhet

Conservation International och Clear Channel tar ljudet av naturen till staden under COP26

Med hjälp av inspirerande naturljud påminner den internationella miljöorganisationen Conservation International och Clear Channel miljontals människor världen över om varför vi behöver agera nu för att rädda klimatet. Kampanjen startade i Glasgow och rullas nu ut i Sverige såväl som globalt på Clear Channels digitala skyltar, under klimatkonferensen COP26.

Läs mer
Nyheter / Press

Henriette Zeuchner lämnar Clear Channel

Efter drygt 2 år som skandinavisk VD väljer Henriette Zeuchner att lämna Clear Channel. Henriette, som tog klivet från TV-branschen över till utomhusbranschen hösten 2019 strax innan pandemin bröt ut, har lett ett omfattande förändringsarbete inom Clear Channels skandinaviska verksamhet. Fokus har varit ökad effektivitet, kortare beslutsvägar och ökat kundvärde. Ett resultat av detta arbete är att Clear Channel har minskat såväl antalet chefslager som chefer och byggt en skandinavisk organisation som är väl rustad för framtiden.

Läs mer
Nyheter / CSR, Kampanjer

Exceptionella observationsvärden för utomhuskampanjen Kavla upp

I syfte att få svenska folket att vaccinera sig mot covid-19 lanserades i maj kampanjen Kavla upp i Clear Channels utomhusnätverk i Stockholm och över hela landet. En mätning av kampanjens effekt visar att Kavla upp är en av de högst uppmärksammade kampanjerna någonsin. 88% i kampanjens målgrupp svarar att de har sett kampanjen i kollektivtrafiken – dubbelt så många som branschsnittet.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Molly Sanden öppnade Sverige i samarbete med Clear Channel

Onsdagen den 29 september släpptes de flesta coronarestriktionerna i Sverige, och då passade Molly Sandén på att släppa sin nya låt ”Vi ska aldrig gå hem igen” i samarbete med Clear Channel. Genom en nationell utomhuskampanj i hela landet med en total takeover i Stockholm kunde ingen missa att samhället äntligen öppnat upp igen.

Läs mer

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se