Nyheter

Nyheter / Lånecyklar

Stockholm City Bikes mot rekordår.

Inför Citybikes-premiären i år valde vi på Clear Channel att göra en extra satsning på att lyfta fram våra lånecyklar. Resultatet blev att cyklarna nu pryds med budskapet ”Vi älskar Stockholm”, i regnbågens alla färger. Fyra månader in i City Bikes-säsongen ser det också ut som att Stockholms lånecyklar går mot ett nytt rekordår.

Läs mer
Nyheter / Inspiration, Kampanjer och Lånecyklar och Nyheter

Clear Channel fortsätter att älska Stockholm i ny reklamkampanj.

Inför Citybikes-premiären i år valde vi på Clear Channel att göra en extra satsning på att lyfta fram våra lånecyklar. Resultatet blev att cyklarna nu pryds med budskapet ”Vi älskar Stockholm”, i regnbågens alla färger. Nästa steg, i att berätta om hur vi ger tillbaka i staden, börjar idag när vi går upp med en egen utomhuskampanj på samma tema.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer

Clear Channel sponsor till Cannes Lions 2016

Clear Channel är officiell partner till Cannes Lions 2016 och gör därför en rad aktiviteter i Cannes för att visa upp de kreativa möjligheterna med utomhusreklam. Exempelvis kommer case inom digital utomhusreklam visas på världens största digitala billboard.

Läs mer
Nyheter / Hållbarhet, Lånecyklar

Clear Channel lanserar Malmö by bike

På lördag klockan 12 öppnar Malmös nya hyrcykelsystem Malmö by bike med stor invigning på Gustav Adolfs torg i Malmö. Cykelsystemet är första steget i Clear Channels arbete med en modernisering av Malmös stadsmiljö med fokus på hållbarhet.

Läs mer
Nyheter / Inspiration, Kampanjer

Utomhuskampanj för Guldägget lyfter fram att bra kommunikation gör hela skillnaden

Clear Channel är sedan 2012 år tillbaka stolt partner till Guldägget – tävlingen som syftar till att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation. Och från och med denna vecka kan de 775 000 Stockholmare som reser kollektivt med tunnelbanan varje vecka se kampanjen för Guldägget 2016, signerad Volt, som vill lyfta fram hur avgörande god kommunikation kan vara och gör det genom att driva frågan, vad är det för skillnad? Kampanjen visas på stortavlor och digitala play-skärmar i tunnelbanan.

Läs mer
Nyheter / Digitalt, Nya avtal och Nyheter

Clear Channel tar hem SLs prestigekontrakt

Clear Channel har vunnit de centrala kontrakten i SLs stora reklamupphandling och befäster därmed sin ledande position inom klassisk och digital utomhusreklam för en lång tid framöver. Avtalen löper till 2026 och omfattar all reklam i spårtrafik (tunnelbana och pendeltåg) samt reklamen på alla busshållplatser i hela Stockholms län.

Läs mer
Nyheter / Hållbarhet, Kampanjer

Clear Channel levererar världens största digitala utomhuskampanj för att uppmärksamma FNs hållbarhetsmål

Målet för Project Everyone är att dela FNs mål för hållbarutveckling med 7 miljoner människor över 7 dagar genom kraftfulla bilder. Clear Channel har därför ingått ett partnerskap med Project Everyone och är med och bidrar med digitala skärmar över hela världen - med ambitionen att skapa den största digitala utomhuskampanjen någonsin.

Läs mer

Ring oss

På 08 522 400 00. Eller skicka ett e-mail till info@clearchannel.se