viaplay-group-ab1-v46-2022-play-adshel-group-of-3-scaled.jpg
Insikt

Planera din utomhuskampanj

Här har vi samlat all information och verktyg för att du så enkelt och effektivt som möjligt ska kunna planera din utomhuskampanj. Klicka på playikonen för att se tips till hur du kan optimalisera din kampanj.

Visualisera din kampanj.

Sätt in din kampanj i våra skyltar och skärmar.
Testa din kampanj

Inspireras av våra tidigare kreativa kampanjer.
Inspiration

Se var våra olika skyltar finns.
Karta över våra digitala skyltar

Ladda ner våra miljöbilder.
Miljöbilder

medis-kvallsbild.jpg

Skapa rätt utomhuskampanj för en målgrupp i rörelse

  1. Du har bara några sekunder att fånga uppmärksamheten.
    Därför är det viktigt att meddelandet är enkelt och tydligt och att avsändaren är väl presenterad.
  2. Foto och/eller grafiska element är lika viktiga som ord.
    Se till att dessa objekt klargör meddelandet och skapar ett omfattande intryck.
  3. Använd tydliga teckensnitt.
    Texten måste vara stor och tydlig nog för att uppfattas på avstånd.
  4. Var kort och tydlig i meddelandet.
    De mest effektiva utomhuskampanjerna är de som är enklast att uppleva. Håll texten kort och korrekt. Presentera ett klart meddelande utan tvetydighet.
  5. Tänk på färgerna!
    Vissa färgkombinationer kan minska läsbarheten. Färganvändningen ska vara anpassad efter ditt meddelande.
  6.  Less is more.
    Gör det så enkelt som möjligt för publiken att förstå meddelandet. Fokusera på centrala visuella element.
  7. Kombinera medier.
    Använd gärna integrerad kommunikation på flera medieplattformar för ökad kampanjeffekt. Tips: Hela budskapet ska synas på en tändsticksask!