metro-meditation-clear-channel-v4-2023-14-scaled.jpg

Programmatisk utomhusreklam

Vill du öka flexibiliteten och träffsäkerheten i din digitala utomhuskampanj? Med programmatiska köp är det möjligt. Vi har närmare 1 500 skärmar tillgängliga för programmatisk handel där ditt varumärke kan synas över hela Sverige.

Programmatiskt innebär ett automatiserat köp som görs mellan en sälj- och en köpplattform som är kopplad till en annonsbörs. Vill du skräddarsy kampanjinnehåll efter väder eller visa budskap efter geografisk styrning, då är detta något för ditt varumärke. Idag tar den programmatiska handeln allt större andelar av de digitala utomhusköpen (DOOH) och är ett bra komplement till direktbokade kampanjer när du vill öka närvaron på utvalda platser eller andra viktiga faktorer under en viss period.

Kan du som kund synas på våra digitala skärmar via programmmatiska köp? Ja, självklart! För att genomföra programmatiska köp behöver du vara kopplad till en köpplattform, DSP (Demand Side Platform), som är integrerad med en säljplattform; SPP (Supply Side Platform). Resultatet av kampanjen går smidigt att mäta. Dessutom är digital out-of-home ett hållbart alternativ för att nå väldigt många människor.

Format

Vi erbjuder programmatiska köp på tre typer av digitala skyltar i Sverige: Play Adshel, Play Billboard och Play Spectacular. Play Adshel är stora skyltar som finns både som fristående skyltar, vägghängda skyltar och skyltar som är en del av busshållplatser. Play Billboard är ännu större skyltar som finns i kollektivtrafikmiljö, och Play Spectacular är vårt allra största format, kännetecknad av att skyltarna verkligen tar plats i staden.

Materialspecifikationer

Vid utformning av material till en programmatisk kampanj, tar du utgångspunkt i materialspecifikationerna till de olika formaten:

Kontakt

Vill du veta mer om hur du kan stärka ditt varumärke med en programmatisk utomhuskampanj? Ta kontakt idag, så hjälper vi dig.

Malin Erlberg

Sales Manager Programmatic