Nyheter

Nyheter / CSR, Hållbarhet och Kampanjer och Press

STF & Clear Channel öppnar upp Sveriges första lokala svemesterbyråer

För att uppmuntra svemesterfirare att sprida ut sig i sommar, värna om omgivningen och varandra samt för att bidra med lokala semestertips lanserar Svenska Turistföreningen tillsammans med Clear Channel Sveriges första svemesterbyråer. Initiativet rullas ut på digitala reklamskyltar i 22 städer med start 28 juni.

Läs mer
Nyheter / CSR, Hållbarhet och Press

Clear Channel stödjer Kavla upp

10/6-21
Runt om i Sverige kan man se kampanjen Kavla upp, vars budskap är en uppmaning om att vi alla ska vaccinera oss mot covid-19 när vi erbjuds det. Bakom kampanjen står branschorganisationen Komm! (Sveriges Kommunikationsbyråer) samt ett antal byråer, bland annat The Amazing Society. På Clear Channel stödjer vi kampanjen.

Läs mer
Nyheter / Insikter

Strålande utsikter för utomhussommaren 2021

De senaste veckorna har vi sett en tydligt nedåtgående trend för smittspridningen av covid-19 och i kombination med den höga vaccinationstakten kan samhället göra sig redo för att öppnas upp med en rad lättnader av restriktionerna. Från 1 juni får restauranger och barer förlänga sina öppettider och nöjesparkerna samt biograferna kan återigen slå upp dörrarna.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Clear Channel engagerar unga över hela landet tillsammans med Benjamin Ingrosso

Tillsammans med Benjamin Ingrosso levererar vi nu en av årets största digitala live-upplevelse. På gator och torg runt om i Sverige, via tusentals av våra reklamskyltar, bjuder Benjamin personligen in till ett exklusivt framförande av sin nya låt Smile. Det är också enbart via skyltarna som fans har möjlighet att hämta hem en länk till den digitala spelningen.

Läs mer
Nyheter / Inspiration, Kampanjer och Press

Ben & Jerry’s aktiverar sin målgrupp med interaktivt utomhusspel

Ben & Jerry’s lanserade smaken Cookie Dough för 30 år sedan. Jubileet firas med tre nya Cookie Dough-smaker, som sprids med utomhusreklam runt om i Sverige. Som strössel på toppen har även ett spel skapats tillsammans med Flarie där förbipasserande kan spela ett spel på den gigantiska utomhusskärmen vid Medborgarplatsen med hjälp av sin mobiltelefon.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Zara Larsson partners up with Clear Channel to reach young fans in Scandinavia

We are beyond excited to share our powerful platform with the world-known superstar Zara Larsson, as she is releasing her new album Postergirl today the 5th of March! With outstanding exposure, all over Scandinavia, this campaign is coloring the streets, malls and metro stations reaching out to Zaras fans at premium sites in Norway, Sweden and Denmark.

Läs mer