unilever-pukka8-v44-2019-station-domination.jpg

Summer’s out!

Tävlingen Summer’s Out ger varumärken en möjlighet att på ett kreativt och interaktivt sätt få ut sitt budskap i den digitala utomhusmiljön. Vi vill visa att digital utomhus är mycket mer än en skärm och tillsammans mer er vill vi driva resan framåt för mer kreativ reklam i utomhusmiljön. Genom att delta i tävlingen kan ni påverka och stimulera mottagarnas uppfattning och känsla kring era produkter och tjänster.

”Varumärken som använder sig av dynamiska OOH kampanjer uppfattas som mer innovativa och up to date.”

What's in it for me?

Om ert bidrag kommer med i tävlingen kommer det att synas i vårt nätverk och få tillgång till följande format under en vecka:

Play Spectacular.
Ert bidrag kommer synas på vår stora skärm på Medborgarplatsen i Stockholm, under en vecka. Här får man 10% share of voice med en film på 5 sekunder.

Play Adshel.
Bidraget kommer också synas under en vecka på 48 av våra digitala skärmar runt om på Stockholms gator. Här får man en share of voice på 4,17% med en film på 5 sekunder.

Play Adshel Interactive.
Förutom att synas på våra ordinarie skärmar runt om i Stockholm kommer ni också få tillgång på 2 av våra interaktiva skärmar. Här gäller 100% share of voice, vilket betyder att ert bidrag kommer synas under hela veckan. Här finns möjlighet för att ta det kreativa till ytterligare en nivå. Med hjälp av skärmarnas touch-funktion samt kamera är möjligheterna stora. Dessa skärmar kommer befinna sig i tunnelbanemiljö.

Vad vinner man?

Första pris: En Play-kampanj till ett värde av 500,000 kr.
Pris för bästa interaktiva kampanj: En Play-kampanj till ett värde av 250,000 kr.

Vem vinner?

Vår jury (ej klart):
Tove Langset, Tidigare NORD DDB
Oskar Pernefeldt, ad, Åkestam Holst
Rickard Holst, Copy, Ingo
Jörgen Berglund, CD, Volt

Juryn kommer titta på hur kreativa, innovativa och originella kampanjerna är och hur man har utnyttjat våra skärmas fulla potential.

Läs mer här om hur man kan använda DOOH flexibelt, dynamiskt och interaktivt.

Hur går tävlingen till?

De 14 första bidragen som skickas in och följer våra regler kommer få vara med i tävlingen. (?????) Den 22a juni när tävlingen startar kommer de två första bidragen att visas på våra skärmar under en vecka. När tävlingen avslutas den 9e augusti kommer alla bidrag att ha fått en vecka var. Nu börjar juryarbetet för att utse vem som har använt skärmarna på bästa sätt. Vinnarna presenteras XXX och kommer få gå med valfri kampanj till ett värde av 500,000 respektive 250,000 under vecka XXX.

Priset för att vara med i tävlingen är 70,000.

Regler

  • Endast bidrag som har haft ett direkt uppdrag av slutkund får delta i tävlingen
  • Bidraget får vara en del av pågående kampanj men där tävlingsenheten inte publicerats i annat media. Dvs enheten/enheterna måste vara unika för tävlingen.
  • Bidraget måste innehålla en interaktiv del (Play adshel interaktiv, se materialspec)
  • CC har rätten att neka bidrag som anses stötande eller på något annat sätt strider mot XXXX
  • Anmälaren ansvarar för att tävlingsbidrag inte strider mot marknadsföringslagen, annan marknadsrättslig lagstiftning, lagen om namn och bild i reklam, personuppgiftslagen, immaterialrättslig lagstiftning, branschpraxis eller etiska regler eller andra för marknadsföring eller i övrigt tillämpliga lagstiftningar