hm-kakan1-scaled.jpg

Tips och tricks.

Flexibelt:

Med digital utomhus kan du planera din kampanj bland annat efter tid, plats och dag. Visa till exempel ett kontextuellt anpassat budskap för frukost under morgonen, och ett annat budskap kvällstid torsdag-lördag när folk börjar röra sig ut för nöjen. Eller varför inte kommunicera lokalspecifika budskap för att öka relevansen för de som der det?

Dynamiskt:

Digitala utomhusskärmar ska ses som datorer. Det är uppkopplade och kan visa både videos, animeringar och HTML-material, precis som online. Detta gör att du kan koda en annons som visar olika budskap/visuella element baserat på t.ec. väder, temperatur, realtidshändelser och statistik.

Interaktivt:

Reklam utomhus som är kreativ och med inslag av interaktion, om det görs bra, har alla möjligheter att bli virala och skapa högt engagemang. Mellan mobilen och digital utomhus finns spännande interaktionsmöjligheter då båda är uppkopplade format. Det finns både synergier mellan Sociala Medier och digital utomhus, men även utnyttjandet av till exempel touchskärmar eller via mobilen styra innehåll på skärmar. Detta är extra spännande när en häftig evenemangs-sommar med både fotbolls-EM och sommar-OS stundar.

Six digital production recommendations: