infinite-styles2-v24-2023-adshel-scaled.jpg
Nyheter / Kampanjer

Låt ditt varumärke synas under sommaren.

28/6-23
Siffror från Svensk Handel visar att modehandeln såväl som dagligvaruhandeln gynnas av sommartider. Se till att vara top of mind hos nya och gamla målgrupper under tre köpstarka månader.

Effektfulla sommarkampanjer

Sommaren innebär gott om möjligheter för varumärken att upprätthålla kontakten med sina målgrupper under hela sommaren. Under senaste åren har människor blivit ännu mer lojala mot varumärken som de känner igen och har top of mind, vilket påminner om vikten att inte låta sin marknadsföring ta semester. I fjol tog bland annat Tre och Pizza Hut stor plats utomhus med svårmissade sommarkampanjer.

Tre valde att gå starkt ut genom att dominera på Avenyn i Göteborg och på Söder i Stockholm. Inte bara valde varumärket att synas 100% av tiden på Play Spectacular på Medborgarplatsen, de lät även hela väggen runt skylten målas med sitt budskap. Muralmålningen präglades av en lek med ord, något som skapade nyfikenhet hos målgrupperna. Tre såg till att skapa extra uppmärksamhet och impact genom att repetera budskapet i tunnelbanan i Stockholm samt på en av Stockholms populära spårvagnslinjer.

Pizza Hut dubblade försäljningen genom utomhuskampanj med Clear Channel

Pizza Hut skapade stor uppmärksamhet och impact genom att låta sitt budskap synas på en rad olika ytor i tunnelbanen såväl som på tvärbanan i en omfattande utomhuskampanj under 10 veckor sommaren 2022. Restaurangkedjan uppnådde mycket goda resultat både gällande produktkännedom, varumärkespreferens och besök, och dubblade sin försäljning genom kampanjen.

Clear Channel når ut brett med valmöjligheten att även gå in taktiskt på utvalda strategiska platser. Ytorna finns på vältrafikerade platser som tar för sig. Vi är oerhört nöjda.

Andrea Lindgren, CMO, Pizza Hut Sverige (Citat från 2022)

Läs mer om kampanjen här.

Liten kampanj gav tiotusentals sålda pelargoner

Även en mindre kampanj med synlighet på enbart ett utvalt format kan ge mycket. Plantagens kampanj sommaren 2022 visades på Wall Panel +, ett tryckt format som erbjuds i kollektivtrafiken, under två veckor, enbart i tunnelbanan. Kampanjen uppmärksammades av många resenärer och resulterade i att ungefär 36 000 personer köpte produkten i kampanjen: pelargoner. Läs mer om kampanjen här.

Är du nyfiken på hur du kan lyfta ditt varumärke i sommar? Ta kontakt med oss, så berättar vi mer.