Inspiration – Create-kampanjer
Utomhusreklamens kreativa möjligheter är en viktig anledning till att den är effektfull och dröjer sig kvar i människors medvetande. Utan att vara påträngande eller störande. Här har vi samlat kampanjer som har skapat stark varumärkeskännedom med snabb och bred räckvidd över hela landet. Kampanjer som har nyttjat den smarta tekniken och de digitala möjligheterna för att skapa extra relevans och interagera med sina målgrupper. Och kampanjer med imponerande wow-faktor som gått utanför ramarna och överraskat sin publik.
TV4 och Pepsi MAX
Tryck på playikonen för att se hur TV4 och Pepsi MAX skapade uppmerksamhet kring Masked Singer mars 2023.
Disney+
Tryck på playikonen för att se hur Disney+ skapade uppmerksamhet kring Mandalorian februari 2023.
Telia
Tryck på playikonen för att se hur Telia väckte publikens nyfikenhet och lät folk interagera med en Create Adshel mars 2023. Genom att scanna en QR-kod och sedan trycka i sina telefoner kunde förbipasserande spela ett spel på adshelen i realtid för att vinna fina premier.
Samsung
Tryck på playikonen för att se hur Samsung skapade uppmerksamhet i Stockholm februari 2023.
Billo
Tryck på playikonen för att se hur Billo utnyttjade Create för att bygga sitt varumärke hösten 2022.
H&M
Tryck på playikonen för att se hur H&M skapade uppmerksamhet med bland annat reflex-detaljer på Create Tram Domination i Stockholm inför julen 2022.
Viaplay
Tryck på playikonen för att se hur Viaplay använde bland annat Create Station Domination för att ta ut deras budskap om nya serien Hilma hösten 2022.
Netflix
Tryck på playikonen för att se hur Netflix använde allt från 3D och AR till stora projiceringar för att ta ut deras budskap om Stranger Things 4 2022.
Läs mer om kampanjen här.
Coca Cola - Fanta
Tryck på playikonen för att se hur det såg ut vid Halloween 2022 när Coca Cola tog ut sitt budskap om Fanta.
Tryck på playikonen för att se hur Coca Cola tog ut sitt budskap om Fanta vid halloween 2021.
Läs mer om kampanjen här. För sin innovation vann kampanjen ett prestigefullt pris (läs mer här).
Bonnier
Tryck på playikonen för att se hur Bonnier fångade publikens uppmärksamhet sommaren 2021.
Hi3G (Tre)
Tryck på playikonen för att se hur Tre tog ut sitt budskap över Stockholm med 100% SoV, genom att utnyttja både Play Spectacular och väggen runt.
Altria - Blossa
Boozt
Celsius
Coop
Disney
Tryck på playikonen för att se hur Disney tog ut sitt budskap.
Tryck på playikonen för att se hur Disney tog ut sitt budskap om Moon Knight.
Tryck på playikonen för att se hur Disney tog ut sitt budskap om Obi-Wan Kenobi, genom bland annat att använda hologram.
Läs mer om kampanjen här.
Fazer
Foodora
IKEA
Tryck på playikonen för att se hur IKEA tog ut sitt budskap över Stockholm sommaren 2022.
Lego
Tryck på playikonen för att se hur Lego tog ut sitt budskap.
Mood
Mylan - Treo
Piratförlaget
Ringen
SF
Tryck på playikonen för att se hur SF tog ut sitt budskap om Batman våren 2022.
SJ
Stadium
Tryck på playikonen för att se hur Stadium interagerade med publiken 2022, och läs mer om kampanjen här.
Tekniska Museet
Tryck för att se hur Tekniska Museet väckte uppmärksamhet.
UIP
Tryck för att se hur UIP väckte uppmärksamhet.
Unibet
Tryck för att se hur Unibet väckte uppmärksamhet.
Unilever - Pukka
Tryck för att se hur Unilever använde adshel för sampling.
Valio
Västermalmsgallerian
Tryck för att se hur Västermalmsgallerian väckte uppmärksamhet.