coca-cola-ab1-v43-2021-play-spectacular-film.jpg
Nyheter / Inspiration, Kampanjer

Coca-Cola tog scenen med exceptionell halloween-kampanj

8/11-21
Coca-Cola träffade sin publik med en nyskapande halloween-kampanj för varumärket Fanta, där kronan på verket var en häpnadsväckande användning av väggen runt vår spektakulära skylt på Medborgarplatsen.

Fanta är ett varumärke som traditionellt tar över gator och torg med kreativa och träffsäkra kampanjer i samband med halloween. I år valde Coca-Cola ett kreativt och nytt grepp för att fånga människors uppmärksamhet. I tillägg till kampanjmaterialet, som var synligt i många andra länder, skapades en lokalanpassad create-lösning för kampanjen i Sverige. Varje kväll kunde stockholmare se en projicering på väggen runt reklamskylten Spectacular, noggrant synkad med filmen som spelades på skylten. Den unika lösningen väckte stor uppmärksamhet och reaktioner bland såväl människor på plats som i sociala medier där kampanjen fått stor spridning i och utanför Sverige.

Något som bidrog till kampanjens uppenbara koppling till halloween var färganvändningen för kampanjen. Orange är en traditionell färg både för produkten i fokus samt för halloween, vilket skapar en omedelbar association.

Utöver synligheten på Medborgarplatsen, syntes Fantas halloweenkampanj brett över landet på olika andra format i gatumiljö och kollektivtrafiken.

coca-cola-fanta-halloween-516205-175783-060921-w1f-7lp-scaled.jpg

Kontakt

Är du nyfiken på vad du skulle kunna göra med ditt varumärke? Läs mer här eller kontakta:

Maria Borelius

Head of Create & Engage