entercard-sverige-ab1-v05-2021-adshel-supermarket-scaled.jpg

Inspiration – Livsmedelsbranschen

Utomhusreklamens möjligheter är en viktig anledning till att den är effektfull och dröjer sig kvar i människors medvetande, utan att vara påträngande eller störande. Här har vi samlat kampanjer som har skapat stark varumärkeskännedom med snabb och bred räckvidd över hela landet. Dels kampanjer som har nyttjat den smarta tekniken och de digitala möjligheterna för att skapa extra relevans och interagera med sina målgrupper, och kampanjer med imponerande wow-faktor som gått utanför ramarna och överraskat sin publik.

Inom livsmedelsbranschen finns många bolag som under åren har nått miljontals av invånare med kampanjer på Clear Channels ytor. Här ser du ett axplock av dessa, båda stillbilder och rörligt innehåll.

TV4 och Pepsi MAX

Tryck på playikonen för att se hur TV4 och Pepsi MAX skapade uppmerksamhet kring Masked Singer mars 2023.

Tryck på bilden för att se hur Celsius använde illustrationer i film för att ta ut sitt budskap våren 2021

Tryck på bilden för att se hur Celsius tog ut sitt budskap i 2021.

Klick på playikonen för att se Createkampanjen från 2019 där Unilever använde Clear Channels adshel som samplingautomat för att dela ut Pukka-te till potentiella kunder.

Ben & Jerry's (Unilever)

Tryck på playikonen för att se hur Unilever tog ut sitt budskap om Ben & Jerry's 2021.

Tryck på playikonen för att se hur Coop tog ut sitt budskap.

Nespresso

Tryck på playikonen för att se hur Nespresso tog ut sitt budskap vecka 48, 2021.

nespresso.jpg

Coca-Cola tog scenen med exceptionell halloween-kampanj i november 2021. Läs mer om den här och se filmen längst upp på sidan.

thermacell2-v25-2022-adshel-supermarket-scaled.jpg

Tryck på playikonen för att se hur Foodora tog ut sitt budskap i en kampanj hösten 2019.