e-on-oerebro.jpg
Showcase / Inspiration, Kampanjer

E.ON

Julen 2021 använde E.ON både ljud och ljus för att nå ut och skapa extra uppmerksamhet med den storslagna kampanjen "Nu tändas (och släckas) tusen juleljus".

E-on dekorerade en busshållplats i Örebro med julljus och julgransliknande grenar, något som skapade en bra ram för kampanjen såväl som för hållplatsen. Passande för varumärket lät man ljusen tändas och släckas efter ett visst mönster. Varumärket hade teamat upp med Carola, som spelade in en ny version av ”Nu tändas tusen juleljus”. När publiken fick höra sista versen, med ”Nu släckas tusen juleljus”, släcktes även ljusen på hållplatsen, för därefter att tändas igen.

Kampanjen var ett led i E.ONs hållbarhetsarbete. E.ON uttryckte att målet var att skapa uppmerksamhet kring energianvändning och göra oss alla mer energismarta. Budskapet var extra relevant under just advent och julen, eftersom detta är en energiintensiv period.

Havelle var med på att sätta upp det praktiska i Örebro.

Vill du höra Carolas nyinspelning? E.ON har publicerat den här.

Kontakt

Är du nyfiken på vad du skulle kunna göra med ditt varumärke? Läs mer här eller kontakta:

Maria Borelius

Head of Create & Engage

Erik Ohlson

Key Account Manager – Skåne