situation-sthlm-kampanj-odenplan-scaled.jpg
Nyheter / CSR, Kampanjer och Press

Situation Sthlm hyllar svensk klassiker i sin nya digitala utomhuskampanj ”Situation Skärgården”.

4/7-23
Genom en blinkning till en klassisk reklamfilm vill Situation Sthlm få fler stockholmare att köpa med en tidning till landet i sommar. Utomhuskampanjen syns på Clear Channels digitala skyltar i städer där Situation Sthlm har sin närvaro.

På sommaren lämnar många stockholmare stan och turisterna tar deras plats. Och det går hand i hand med att försäljningen av de hemlösas tidning Situation Sthlm går ner med 20 % under sommarmånaderna. Det vill Situation Sthlm ändra på genom kampanjen Situation Skärgården som är en blinkning till den ikoniska reklamfilmen från Grumme Tvättsåpa. 

– Med denna sommarkampanj vill vi påminna stockholmarna om att Situation Sthlm passar lika bra att läsa på landet som hemma i stan. På så sätt hoppas vi kunna bryta den negativa säljtrenden vi ser under sommarmånaderna, säger Pia Stolt, VD för Situation Sthlm. 

Sedan 2021 har Situation Sthlm ingått ett långsiktigt samarbete med Clear Channel. Genom sin plattform vill de låta samhällsviktiga budskap ta plats i det offentliga rummet.  

Med stora möjligheter att nå ut har vi också ett stort ansvar att göra skillnad och vi väljer samarbeten där vi kan bidra till att människor känner sig delaktiga och inkluderade i staden. Situation Sthlm är mer än bara en tidning och vi är glada att få vara med och stötta deras viktiga samhällsarbete.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör, Clear Channel

The&Partnership, som har samarbetat med Situation Sthlm i flera år, har tagit fram utomhuskampanjen som syns på Clear Channels digitala skyltar i Stockholms län, samt i Örebro, Eskilstuna, Västerås, Uppsala och Borlänge. Dessutom kommer kampanjen visas på TV4 under juli månad.  

Samarbetet med Clear Channel synliggör Situation Sthlms säljare och betyder väldigt mycket för oss. Clear Channels många ytor i precis rätt miljö når verkligen ut med det viktiga budskapet att säljarna arbetar för att själva skapa förändring i sina liv.

Pia Stolt, VD för Situation Sthlm
stituation-sthlm-kampanjbild-scaled.jpg

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer