mockup-reach-for-change-wall-panel-b-webb-scaled.jpg
Nyheter / CSR, Kampanjer och Press

Nytt samarbete mellan Reach for Change och Clear Channel ska främja sociala entreprenörers initiativ för barn och ungas framtid.

4/7-23
Den idéburna organisationen Reach for Change inleder nu ett långsiktigt samarbete med Clear Channel. Tillsammans har de tagit fram utomhuskampanjen “Din idé - Vårt stöd” som ska öka kännedomen om organisationen, samt främja sociala entreprenörers lokala initiativ för barn och unga.

I juli går första delen av kampanjen på utvalda buss- och tunnelbanelinjer samt på pendeltågen i Stockholm. Med kampanjen “Din idéVårt stöd” är syftet att öka kunskapen hos allmänheten om det viktiga arbete som Reach for Change gör för att stötta sociala entreprenörers initiativ för barn och ungas framtid. Under året ska Reach for Change och Clear Channel tillsammans ta fram ytterligare kampanjer som kommer att synas lokalt i Stockholm och på digitala skyltar över hela Sverige.

Som en idéburen organisation med begränsade resurser är detta en fantastisk möjlighet för oss att nå ut med vårt budskap till en bredare publik. För att möta de utmaningar vi står inför idag behöver vi gå samman över sektorsgränser och vi är glada att kroka arm med ett företag som Clear Channel som har ett så tydligt samhällsengagemang.

Sofia Breitholtz, VD, Reach for Change

Clear Channel har ett tydligt mål om att närvaron i staden ska bidra till trevligare, mer dynamiska och hållbara städer. Utifrån detta väljs samarbetspartners som delar den visionen. Genom sin plattform vill Clear Channel låta samhällsviktiga budskap ta plats i det offentliga rummet.

Med stora möjligheter att nå ut har vi också ett stort ansvar att göra skillnad. Vi är stolta över möjligheten att få bidra till Reach for Changes viktiga arbete för barn och ungas framtid. Vår plattform är en effektiv kanal för att nå och engagera många människor i deras vardag.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör, Clear Channel

Sociala entreprenörer lyfts fram i kampanjen

Kampanjens innehåll har tagits fram gemensamt. Clear Channel har också hjälpt till att producera motiven. I kampanjens första del har man valt att lyfta fyra sociala entreprenörer som är eller har varit en del av Reach for Changes inkubatorprogram. Jasmin Nasser är en av entreprenörerna som syns i kampanjen första veckan i juli. Hon har startat Studiegården, en fritidsgård med studieinriktning som kämpar för att barn och unga i socialt och ekonomiskt utsatta områden ska ges samma förutsättningar att klara sin skolgång som alla andra.

Det känns fantastiskt att få vara en del av den här kampanjen och vara med och representera Reach for Change som genom sitt inkubatorprogram möjliggör att Studiegården bättre kan stödja barn och ungdomars skolgång i våra områden, säger Jasmin Nasser, social entreprenör och grundare av Studiegården.

I kampanjen syns även Kassim Nagwere, grundare av organisationen Drömstort, vars verksamhet ska främja social delaktighet och förhindra att ungas potential går förlorad. De sociala entreprenörerna Josefine Hölling och Maria Svahn lyfts också fram. Deras organisation Funki gör det möjligt för alla att spela musik och skapar instrument som alla kan använda, oavsett intellektuell funktionsnedsättning. 

Uppföljningskampanj i september

Andra delen av kampanjen kommer att synas på Clear Channels digitala skyltar över hela Sverige i september. Syftet är att sprida budskapet om möjligheten att söka plats i Reach for Changes inkubatorprogram till sociala entreprenörer runt om i landet.

Vårt inkubatorprogram är öppet för personer med idéer som gör livet bättre för barn och unga, men som behöver hjälp och stöd att komma vidare för att göra ännu mer skillnad. En plats i inkubatorn ger tillgång till stöd, rådgivning, utbildning, nätverk och är en kvalitetsstämpel, säger Sofia Breitholtz, VD på Reach for Change. 

 

sofia-breitholtz-reach-for-change-vd-ed-scaled.jpg

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer