microsoftteams-image-1.png
Nyheter / Kampanjer, Press

Molly Sanden öppnade Sverige i samarbete med Clear Channel

Onsdagen den 29 september släpptes de flesta coronarestriktionerna i Sverige, och då passade Molly Sandén på att släppa sin nya låt ”Vi ska aldrig gå hem igen” i samarbete med Clear Channel. Genom en nationell utomhuskampanj i hela landet med en total takeover i Stockholm kunde ingen missa att samhället äntligen öppnat upp igen.

Låten släpptes på natten när Sveriges uteliv öppnades upp och sedan drog Molly ut på en rullande releasefest med ett live-framträdande i timmen på olika klubbar i Stockholm.

”Den här kvällen kommer jag komma ihåg länge, det var otroligt känslosamt. Vi var ute hela natten, jag fick äntligen spela live och jag såg verkligen mig själv över allt i Stockholm. Jag ville verkligen aldrig gå hem.”, säger Molly Sandén.

Under kvällen och veckan som kom visades Mollys kampanj i Clear Channels digitala nätverk med olika budskap och nådde därmed ut till miljoner människor över hela Sverige. Innan release visades en film om att den nya låten skulle släppas och efter release byttes budskapet ut till att uppmana till lyssning av den nya låten.

I Stockholm gjorde även en total takeover på utvalda skärmar i innerstan samt på storbildsskärmen på Medborgarplatsen där Mollys budskap fick dominera totalt. I Stockholm ändrades också budskapen på natten för att marknadsföra de livespelningar hon gjorde på olika klubbar.

”Den 29e september var en historisk dag för Sverige och en viktig dag för oss på Clear Channel. Vi tror och vill vara delaktiga i en levande och dynamisk stad eftersom vi finns överallt i staden där människor finns. Det här var vårt sätt, att tillsammans med Molly, fira att samhället äntligen öppnat upp igen!”, säger Claes Kugelberg, kommersiell chef på Clear Channel Scandinavia.

Se musikvideon här, och lyssna på låten här.

För ytterligare information, kontakta:

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer

microsoftteams-image.png