iconapop-18-31aug-singel-fallinlove-playspectacular-medborgarplatsen-scaled.jpg
Nyheter / Press

Icona Pop i omfattande digital utomhuskampanj med Clear Channel – efterlängtat albumsläpp tar plats på tusentals reklamskyltar.

18/8-23
Elektropopfenomenet Icona Pop fick hela världen att sjunga “I don’t care, I love it!”. Nu teamar duon upp med Clear Channel för att låta singelrelase och albumsläpp ta plats över hela Sverige i en omfattande digital kampanj.

Den flerfaldigt platinasäljande duon Icona Pop har turnerat flera varv runt jorden, släppt hitlåt efter hitlåt och samarbetat med giganter som Tiësto, Justin Timberlake, Tove Lo, One Direction, Zara Larsson och många fler. Duon med Aino Jawo  och Caroline Hjelt släpper nu ny musik och säkerställer maximal synlighet för miljontals svenskar genom ett exklusivt samarbete med Clear Channel.

Genom vårt tajta samarbete med creative director Martin Falck har vi tagit fram det bästa och råaste visuella materialet hittills och vi är otroligt glada att få visa upp detta på bästa möjliga reklamskyltar via Clear Channels plattform. Glöm inte scanna QR koden när ni går förbi vår kampanj.

Aino Jawo och Caroline Hjelt.

För att maximera genomslaget vid släppet av såväl singeln som albumet går Icona Pop ut stort i en interaktiv digital kampanj på 1 500 digitala skyltar över hela landet.

Icona Pops albumsläpp engagerar miljontals fans och vi är stolta över att kunna bidra med en oslagbar synlighet över hela Sverige. Genom en mix av spektakulära billboard-format och tusentals digitala skyltar mitt i städer och köpcentrum, kommer kampanjen ta för sig på ett sätt som känns värdigt en världsartist.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör, Clear Channel.

Kampanjen som lyfter Icona Pops nya singel ”Fall in love” går live 18 augusti och uppmanar människor att pre-save:a det kommande albumet i Spotify genom en QR-kod. Nästa kampanjperiod startar sedan 1 september och genom en ny QR-kod kan fans spara ner det nya albumet ”Club Romantech” direkt på Spotify.

– På grund av lockdown så föddes det här albumet ur en väldigt intim och begränsande process, som ändå på något sätt gjorde att vi kände oss mer fria och lekfulla än vi gjort sen vi började med musik tillsammans. Inte bara i musiken men även visuellt känner vi oss mindre bundna av vad andra tycker och mer självsäkra på vad vi själva vill, säger Aino Jawo och Caroline Hjelt.

iconapop-1-15sep-album-clubromantech-playadshel-goteborg-scaled.jpg