1-10-scaled.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel tar hem Västtrafiks stora reklamavtal och befäster positionen som Sveriges ledande räckviddsaktör

25/8-22
Clear Channel tar hem prestigekontraktet som mediepartner för Västtrafik och stärker avsevärt sin klassiska och digitala närvaro i Göteborgsregionen från och med årsskiftet.

– Vi har haft stort fokus på att stärka vårt erbjudande i Göteborgsregionen och är oerhört glada och stolta över det utökade förtroendet. Avtalet är utan tvekan navet för Göteborgs utomhusreklam och vi ser fram emot att utveckla såväl kundresan som reklamerbjudandet tillsammans med Västtrafik, säger Claes Kugelberg, kommersiell direktör på Clear Channel.

Det nya kontraktet innefattar reklam i väderskydd och resecentrum i Göteborg och hela Västra Götaland. Avtalet innebär att Clear Channel tar över samtliga 1100 reklamytor, en ökning med drygt 40% utifrån Clear Channels befintliga avtal med Västtrafik. Clear Channel kommer att påbörja digitaliseringen av ett flertal reklamskyltar.

Vi har redan marknadens bästa klassiska och digitala räckvidd i Sveriges tjugo största städer. Det utökade samarbetet med Västtrafik är en viktig pusselbit för att ta vårt klassiska och digitala storstadserbjudande till nästa nivå.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör, Clear Channel.

Kontraktet börjar gälla från och med den 1 januari 2023 och löper på tre år.

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer