metro1-scaled.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel tar hem prestigekontrakt i Köpenhamn och är nu exklusiv leverantör av utomhusreklam i Skandinaviens alla metromiljöer

15/6-22
Clear Channel vinner reklamrättigheterna för Köpenhamns metro, Danmarks enskilt största utomhusreklamkontrakt, och är nu exklusiv leverantör av reklam i Skandinaviens metromiljöer.

Metro Service har valt Clear Channel som exklusiv medieleverantör för Köpenhamns Metro efter en omfattande anbudsprocess. Clear Channel har en lång och gedigen erfarenhet av att leverera en högkvalitativ och innovativ plattform för utomhusreklam i stadskärnor och kollektivtrafik över hela Skandinavien. Vi är övertygade om att vi tillsammans kommer kunna ta reklamerbjudandet och reseupplevelsen till nästa nivå.

Johanne Boelskov, Contract & Tender Manager på Metro Service A/S.

Det fyraåriga avtalet, som börjar gälla i september 2022, innefattar alla Köpenhamns 39 stationer som årligen besöks av över 70 miljoner resenärer.

– Vi är otroligt glada och stolta över att återigen få förtroendet att ansvara för all
reklamförsäljning på Köpenhamns Metro. Avtalet med Metro Service innebär att vi avsevärt stärker vårt erbjudande i Danmark och befäster vår position som Skandinaviens främsta räckviddsmedium, säger Claes Kugelberg, kommersiell direktör för Clear Channel i Skandinavien.

Metron i Köpenhamn och tunnelbanan i Oslo och i Stockholm står för några av norra Europas största reklamkontrakt och har blivit navet för skandinavisk utomhusreklam. Med omkring en halv miljard resenärer årligen har annonsörer möjligheten att nå de stora massorna i en miljö där människor både uppmärksammar och agerar på utomhusreklam i högre utsträckning. Inte minst de unga målgrupperna.

– Metron är en av de i särklass viktigaste miljöerna för utomhusreklam och erbjuder
möjligheten att nå miljontals pendlare i storstadsregionerna, samtidigt som den är högst central för ett varumärkes nationella räckvidd och synlighet. Som exklusiv leverantör av utomhusreklam i Skandinaviens metromiljöer kan vi dra nytta av erfarenheter och synergier mellan de olika länderna och utveckla vårt erbjudande till ytterligare nivåer, avslutar Claes Kugelberg.

lantmannen-corporate1-v10-2022-billboard-group-of-2-scaled.jpg

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer