se-play-play-billboard-c-2022-03-17.png
Nyheter / CSR, Inspiration och Kampanjer och Press

Clear Channel stolt bidragare till Folkhälsomyndighetens Vaccinationsveckan

15/3-22
14 till 20 mars kör Folkhälsomyndigheten en stor kampanj som stödjs av en rad olika aktörer, däribland Clear Channel. Målet är att få fler att vaccinera sig mot covid-19, för att skydda sig själv och andra.

I Sverige har vi med gemensamma krafter nått en hög vaccinationstäckning, men fortfarande har cirka en miljon människor över 12 år inte tagit sin första dos.

Med kampanjen vill Folkhälsomyndigheten skapa positiv vårkänsla och genom ett enkelt språk med tydligt budskap nå ut till hela befolkningen. Clear Channel bidrar med synlighet på skyltar över hela landet.

En plattform som dagligen når miljoner människor där de lever, bor och rör sig ger stora möjligheter, men också ett stort ansvar. Därför har vi ett tydligt mål om att vår närvaro i staden ska bidra till samhället på ett positivt sätt.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör i Clear Channel

Kampanjen visas på många olika språk i flera olika versioner, noggrant planerat efter var myndigheten ser ett extra behov att nå ut.

–Med vår digitala plattform kan vi göra lokala anpassningar som bidrar till att vi når människor med relevant information – just där och när det behövs som mest. Vi är stolta över att vi genom vår plattform kan bidra till att sprida Folkhälsomyndighetens budskap till människor över hela Sverige. Miljontals människor rör sig i våra miljöer och vi har därför en oslagbar plattform för att nå ut med viktiga budskap som gör skillnad för staden och människorna som bor där. 

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer