play-kopcentrum-1.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel stärker sin position som ledande digital utomhusaktör med ny storaffär.

Clear Channel och Agora, som är nischade på välbesökta citygallerier, har ingått ett avtal gällande över 100 digitala skärmar i Agoras köpcentrum runt om i Sverige. De nya placeringarna innebär en kraftig förstärkning till Clear Channels digitala riksnätverk och ligger i linje med företagets strategi att storsatsa på digital expansion.

Under de senaste åren har Clear Channel satsat kraftigt på att bygga ut digitalt. Under 2016 etablerades till exempel Sverige största digitala riksnätverk samt nya digitala ytor i stadsmiljön i Stockholm. I och med det nya avtalet ökar Clear Channel sin närvaro i topp-20-städer såsom Malmö, Västerås, Örebro och Linköping.

– Vi är mycket glada över samarbetet med Agora. Deras rikstäckning av gallerior är ett perfekt komplement till vårt digitala riksnätverk och det ligger helt i linje med den strategi vi tidigare kommunicerat: att etablera fler digitala och köpnära skärmar, säger Ola Klingenborg, vd på Clear Channel Sverige, och fortsätter:

– Just nu är vårt fulla fokus på att vinna affärer där vi kan digitalisera. Vi ska som en del av SL-kontraktet bygga nya digitala format i Citybanan och vi fortsätter att digitalisera gatumiljön i Stockholm och flera andra städer. 2017 är vårt största investeringsår någonsin.

– Den här affären och de nya digitala ytorna kommer verkligen att förhöja upplevelsen för våra besökare i köpcentrum över hela Sverige. Vi har valt Clear Channel som leverantör för att de är det ledande bolaget inom digital utomhusreklam i Sverige och nu blir våra köpcentrum en del av deras rikserbjudande, säger Wilner Anderson, vd Agora

Clear Channel påbörjar nu ett intensivt etableringsarbete och målet är att 100 nya skärmar ska vara på plats till sommaren.