medis-kvallsbild.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel stärker den digitala närvaron i Stockholms innerstad ytterligare.

Efterfrågan på räckviddsmedier är stark och Clear Channel fortsätter därmed att satsa. Bolaget bygger så det knakar för att möta den ökade efterfrågan och det senaste halvåret har Clear Channel stärkt den digitala närvaron i Stockholms innerstad och passerar samtidigt 1 000 digitala skärmar över hela Sverige.

2019-12-16

”Vi ser en extra stor efterfrågan från våra kunder att nå ut till stockholmarna och vi har jobbat hårt för att säkerställa att vårt digitala nätverk täcker alla viktiga handelsstråk i Stockholms innerstad. Vi hade sedan tidigare mycket stark närvaro i tunnelbanan, och nu med vår senaste utbyggnad i gatumiljö kan vi verkligen följa resenären och konsumenten hela vägen från resan in i affären i innerstaden”, säger Sami Vikback, Försäljningsdirektör på Clear Channel Scandinavia.

I Stockholm har Clear Channel under hösten succesivt byggt en mängd digitala skärmar i premiumlägen för att komplettera de befintliga klassiska reklamskyltarna (Adshel). Ett utökat digitalt erbjudande ger ännu större utrymme för annonsörer att skapa engagemang och uppmärksamhet, till exempel genom att agera i realtid på aktuella händelser och förhållanden.

”Nu är Sveriges starkaste digitala erbjudande ännu starkare, men med det sagt så har vi också bara börjat vår resa. Utomshusreklam är ett av världens äldsta reklammedia, men samtidigt det som har framtiden för sig. 1 000 skärmar var bara en milstolpe för oss, vi har siktet mycket högre inställt”, avslutar Sami Vikback.

Idag har Clear Channel 1 000 digitala skärmar varav nästan 300 är placerade i Stockholms innerstad. Till det tillkommer de klassiska Adshel-skyltarna som idag är ca 5 000 i Stockholmsregionen och nästan 15 000 över hela Sverige

För intervjuer eller frågor, vänligen kontakta:
Karolina Israelsson, presskontakt Clear Channel
073 338 86 24
karolina.israelsson@clearchannel.se