kristoffer-thelin-highres-1920x1080-1-clear-channel.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel stärker det kommersiella teamet – rekryterar ny försäljningschef.

16/8-23
Clear Channel stärker den kommersiella organisationen genom rekryteringen av Kristoffer Thelin i rollen som ny försäljningschef. Med 20 års erfarenhet inom tech- och mediabranschen kommer Kristoffers digitala expertis att stärka Clear Channels kommersiella erbjudande ytterligare.

Kristoffer Thelin kliver in i rollen som ny försäljningschef och är en av tre säljchefer som tillsammans med sina team leder Clear Channels kommersiella arbete på den svenska marknaden. Kristoffer har över 20 års erfarenhet inom tech- och mediabranschen från bolag som Azerion, Widespace och Expressen och har bred kompetens inom såväl programmatiska köp som online video. Kristoffer kommer senast från adtech-bolaget Cavai As i rollen som Sverigechef för den kommersiella avdelningen.

Clear Channel är ett otroligt spännande bolag med framtiden för sig i en växande bransch och som satsar stort på sitt digitala och programmatiska erbjudande. Utomhus är ett unikt räckviddsmedia som når, engagerar och interagerar med människor som inget annat media kan erbjuda och jag ser mycket fram emot att vara med att bidra till Clear Channels fortsatta tillväxtresa.

Kristoffer Thelin, försäljningschef, Clear Channel.

Trots att mediebranschen i stort har haft ett utmanande 2023 har utomhus, som enda räckviddsmedia, haft en positiv tillväxt och efterfrågan på såväl klassiska som digitala utomhuskampanjar har varit stor.

– Det är fantastiskt kul att välkomna Kristoffer till vårt team. Utomhus och Clear Channel fortsätter växa och med Kristoffers bakgrund och breda digitala expertis är jag övertygad om att vi har hittat en nyckelspelare för att ta Clear Channel till nästa nivå. Nu fortsätter vi gasa, säger Susanne Persson, säljdirektör, Clear Channel.

Kristoffer tillträdde sin nya roll som försäljningschef i början av augusti 2023.

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer