stockholmpride-2023-scaled.jpg
Nyheter / CSR, Kampanjer och Press

Clear Channel och Stockholm Prides samarbete stärker rösten för mångfald och inkludering i det offentliga rummet.

2/8-23
I 25 år har Stockholm Pride, Nordens största Pridefestival, hyllat kärlek, mångfald och inkludering. Årets digitala utomhuskampanj tar nu plats på Clear Channels reklamskyltar över hela Stockholm för att sätta ljus på aktuella hbtq+-frågor - och sätta färg på stadens gator och torg.

Samarbetet mellan Stockholm Pride och Clear Channel bygger på gemensamma värderingar om människors lika värde och rätt att ta plats i det offentliga rummet, en plats där samhällsutvecklingen och framstegen för hbtq+-personer världen över ofta har startat.

Den som syns finns. Synlighet har varit avgörande genom åren för att ta hbtq+-rörelsen dit vi kommit och kommer att vara lika viktigt framåt. Genom att ta plats i det offentliga rummet kan vi bidra till att fortsätta bygga ett samhälle där alla är välkomna och respekterade.

Fredrik Saweståhl, ordförande Stockholm Pride.

Kampanjen syns på 600 digitala skyltar över hela Stockholm i tunnelbanemiljö, shoppingcentrum samt runtomkring på Stockholms gator – där människor rör sig som mest. Årets Pridetema, ”Fira mångfalden”, är en hyllning till alla de som genom historien stått upp för mångfald, inkludering och människors lika värde. En värdegrund som Clear Channel delar med övertygelsen om att inkludering och mångfald är avgörande för en välmående, trivsam och hållbar stad.

Med stora möjligheter att nå ut har vi också ett stort ansvar att göra skillnad. Vi är otroligt glada över att kunna stötta Stockholm Prides viktiga arbete genom att låta samhällsviktiga budskap synas på vår plattform. Tillsammans skapar vi en starkare röst som hyllar kärlek, samt främjar mångfald och inkludering.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör, Clear Channel. 

Utomhuskampanj skapade stort engagemang och gav fler volontäransökningar.

Det är volontärarbete som ligger till grund för Stockholm Prides framgång. För att hitta eldsjälar utanför de egna kanalerna, valde organisationen i år att skapa en utomhuskampanj med uppmaning att söka en volontärplats, något som har varit en återkommande utmaning för den ideella organisationen. Resultatet blev över förväntan och kampanjen skapade stort intresse med många nya ansökningar.

Flera av våra volontärer har berättat att de sökt volontärsuppdrag hos oss efter de sett kampanjen på Clear Channels digitala skyltar runt om i Stockholm. Vi är väldigt glada för den synlighet kampanjen har fått, vilket gett stor effekt och bidragit till att vi nu är ännu fler ideella krafter.

Annika Strömstedt, volontäransvarig på Stockholm Pride.

Stockholm Pridevecka äger rum 31 juli – 5 augusti 2023.

stockholm-pride-volontar-1920x1080-1.jpg

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer