clear-channel-sverige-ab10-v40-2015-play-stortavlor.jpg
Nyheter

Clear Channel levererar världens största digitala utomhuskampanj för att uppmärksamma FNs hållbarhetsmål

Målet för Project Everyone är att dela FNs mål för hållbarutveckling med 7 miljoner människor över 7 dagar genom kraftfulla bilder. Clear Channel har därför ingått ett partnerskap med Project Everyone och är med och bidrar med digitala skärmar över hela världen - med ambitionen att skapa den största digitala utomhuskampanjen någonsin.

Den 26 september lanserade filmskaparen Richard Curtis ett världsomspännande projekt, Project Everyone som går ut på att sprida information on FNs hållbarhetsmål.Målet för Project Everyone är att dela FNs mål för hållbarutveckling med 7 miljoner människor över 7 dagar genom kraftfulla bilder. Clear Channel har därför ingått ett partnerskap med Project Everyone och är med och bidrar med digitala skärmar över hela världen – med ambitionen att skapa den största digitala utomhuskampanjen någonsin. I Sverige syns kampanjen förtillfället i alla digitala skärmar i Stockholms tunnelbana.

Kampanjen sker genom ett samarbete mellan Project Everyone, Clear Channel och Posterscope, och går ut på att nå ut med budskapet om FNs hållbarhetsmål till så många som möjligt. Total sett har över 125 stycken mediepartners över hela världen bidragit med mer än 140 000 skärmar, i 450 städer i 28 länder, för att föra ut budskapet. Förutom i Stockholms tunnelbana syns annonserna såväl på Piccadilly Circus i London som på Times Square in New York. Därtill syns motivet i världsstäder som Paris, Barcelona, Singapore och Milano.

Kampanjen visas just nu i över 160 skärmar och stortavlor i Stockholms tunnelbana, belägna på 33 stationer med nästan 10 miljoner passeringar per vecka.

Bakgrund om Project Everyone:

I september 2015, på FN-högkvarteret i New York, antog 193 av världens ledare en rad ambitiösa mål hållbarhetsmål. Målen finns till för att bekämpa extrem fattigdom, ojämlikhet och klimatförändringar för alla världens invånare till 2030. Project Everyone skapades för att skapa global kännedom om dessa mål. Organisationen grundades av Richard Curtis med målet om att nå ut med hållbarhetmålen till 7 miljoner människor, 7 dagar efter det att dem antogs.

Project Everyones grundare och partners: Aviva, Getty Images, Pearson, Standard Chartered and Unilever, action/2015, Akshaya Patra, Bill & Melinda Gates Foundation, Global Citizen, Google, Huffington Post, ONE, Penguin Random House, Reliance Group, Save the Children, SAWA, UNDP, UN Foundation, UNICEF, Universal South Africa, Virgin, Vodafone Foundation, WeTransfer and Wikipedia.