stockholmlocals-press-uppmaning-kungsgatan.png
Showcase

Stockholm Locals

För att bidra till mångfald i stadslivet under pandemin öppnade Clear Channel upp plattformen och gjorde det möjligt att lyfta lokala pärlor i några av Skandinaviens största städer.

Under pandemin stod många småföretagare inför stora utmaningar i form av avbokningar, färre kunder och som följd en minskad omsättning. I mars 2020 lanserade vi Stockholm Locals – ett initiativ för att stödja lokala företag som drabbats hårt av coronakrisen. I ett försök att stödja och uppmuntra människors vilja att hjälpa lokala företag ville vi dela med oss av vår kraftfulla plattform.

Med en plattform som dagligen når miljoner av människor där de bor, lever och rör sig kommer stora möjligheter, men också ett stort ansvar. Vi gjorde detta som en del av att bidra till trevligare, mer dynamiska och mer hållbara stadskärnor.

Stockholm Locals blev en lokal guide som presenterade stadens bästa pärlor, främjat av lokalbefolkningen själva.

Med hjälp av två olika layouter för kampanjen uppmuntrade vi människor att skicka ett sms till oss med sina favoritställen i Stockholm som en del av kampanjen, samtidigt som vi visade de inkomna tipsen på skärmarna runt om i stan. För att göra detta dynamiskt delade vi in ​​staden i olika områden, och visade bara relevanta tips baserat på deras plats.

Initiativet lanserades i inte bara i Stockholm, men även i Malmö och Oslo.