jarvaveckan-spectacular-medborgarplatsen-v01.jpg
Showcase

Järvaveckan 2018

Så slog Järvaveckan besöksrekord.

Det är valår och Järvaveckans viktigaste år hittills. 42 procent av de boende i Rinkeby-Tensta är under 25 år gamla och många röstar i år för första gången. 2014 var valdeltagandet i vissa valdistrikt runt Järvafältet strax över 50 procent, en siffra som The Global Village ville öka genom aktiviteterna under Järvaveckan. Årets målsättning var att besöksantalet ska tredubblas och The Global Village har därför tillsammans med Prime genomfört en omfattande kampanj i syfte att öka kännedomen för arrangemanget.

Järvaveckans kampanj Din röst räknas syntes i  Clear Channels digitala nätverk på flera av Stockholms mest besökta platser och inom kollektivtrafiken. I de digitala skärmarna möttes stadens invånare av dagsanpassad information, på flera olika språk, om vad som pågick på Spånga IP. Utöver detta genomfördes stora satsningar på att kommunicera i lokala medier, sociala medier, i köpcentrum och på torg i Järvaområdet.