Showcase

Disney+ skapade impact med hologram

3/5-22
Finns det något bättre sätt att fira lanseringen av Obi-Wan Kenobi på Disney+ än genom att dominera hela tunnelbanan? Disney+ massiva lansering inkluderade allt från klassiska ytor, digitala skyltar, helfoliering och givetvis något självklart för fansen: hologram.

Tryck på playikonen i bilden för att se hur Disney+ tog ut sitt budskap i Stockholm.

Disney+ tog över scenen inför lanseringen av sin nya serie Obi-Wan Kenobi med premiär 27 maj. Varumärket gick massivt ut över hela landet från måndag 23 maj för att skapa hög uppmärksamhet runt serien. I tillägg till klassisk material valde Disney+ digitalt format över hela landet, foliering på tunnelbanestationer i Stockholm och passande för serien; givetvis hologram.

Förutom Obi-Wan Kenobi får Star Wars-fansen träffa Darth Vader i serien och se en ikonisk returmatch mellan jedimästaren och hans lärling, något kampanjen ger vissa hint om.

Kontakt

Maria Borelius

Head of Create & Engage

Linda Rydelius

Major Client Manager