Planera din utomhuskampanj

Här har vi samlat all information och verktyg för att du så enkelt och effektivt som möjligt ska kunna planera din utomhuskampanj.

Visualisera din kampanj

Här kan du ladda ner bilder så att du enkelt kan visualisera hur din kampanj kommer att se ut i utomhusmiljön, samt bli inspirerad av våra tidigare kreativa kampanjer. I vår karta kan du också se vart våra digitala skärmar är placerade.

 

 

karta-play-adshel-180809-1920x1080.jpg

Skapa rätt utomhuskampanj för en målgrupp i rörelse

  1. Du har bara några sekunder att fånga uppmärksamheten hos människor som passerar.
    Därför är det viktigt att meddelandet är enkelt och tydligt och att avsändaren är väl presenterad.
  2. Foto och/eller grafiska element är lika viktiga som ord.
    Se till att dessa objekt klargör meddelandet och skapar ett omfattande intryck.
  3. Använd tydliga teckensnitt.
    Texten måste vara stor och tydlig nog för att uppfattas på avstånd.
  4. Var kort och tydlig i meddelandet.
    De mest effektiva utomhuskampanjerna är de som är enklast att uppleva. Håll texten kort och korrekt. Presentera ett klart meddelande utan tvetydighet.
  5. Tänk på färgerna!
    Vissa färgkombinationer kan minska läsbarheten. Färganvändningen ska vara anpassad efter ditt meddelande.
  6.  Less is more.
    Gör det så enkelt som möjligt för publiken att förstå meddelandet. Fokusera på centrala visuella element.
  7. Kombinera medier.
    Använd gärna integrerad kommunikation på flera medieplattformar för ökad kampanjeffekt.Tips: Hela budskapet ska synas på en tändsticksask!

Ring oss

På 08 522 400 00. Eller skicka ett e-mail till info@clearchannel.se