People behind the posters.

Outdoor advertising is a lot more than only posters, today it is one of the most exciting channels for creative marketing that exists. We strive to bla bla bla. But we want more than that – we want to go beyond reach. And we can’t do that without our people behind the posters.

anna.jpg

Anna har jobbat på Clear Channel sedan hösten 2019 och fick 5 härliga månader innan coronapandemin slog till. Trots det har hon lyckats komma in i sitt jobb på ett otroligt sätt. Hon är en stor inspiration till sina medarbetare och bidrar alltid med god stämning. Anna har tidigare erfarenhet inom employer branding, marknadsföring och kriskommunikation från stora företag såsom ICA, SAS och ÅF (alla korta namn med versaler). 

Här har vi samlat lite snabbfakta om Anna, hennes tankar om reklam och annat gott och blandat. 

Favoritreklam genom tiderna.
En reklamkampanj som jag alltid kommer att tänka på är Burger Kings kampanj som de gjorde 2017, och som gick ut på att ”lura” Google Home. De lyckades med att få ut sitt budskap samtidigt som de fick otroligt mycket förtjänad uppmärksamhet som var helt gratis.

Anna’s OOH neigbour.
Jag bor i Solna vilket som ligger strax utanför Stockholm. Där har vi en snygg adshel som jag ser varje dag påväg till förskola och jobb. Våra ytor i Solna är relativt nya och det är kul att vi nu även kan få ta del av fin utomhusreklam på min hemmaplan.

Favoritplats.
I vårt sommarhus i Smara mår jag alltid som en drottning.

Anna’s senaste insikt om OOH.
Dynamiska utomhuskampanjer har alltid varit ett format som har fångat min uppmärksamhet när jag varit ute på stan. En favorit som jag fortfarande minns är Åhléns julkalender som på ett så smart sätt använde sig av DOOH’s många fördelar och på så sätt lyckades vara både relevanta OCH som hade konkreta erbjudanden att ge. Enligt undersökningen OCS så är nästan 6 av 10 intresserade av dynamisk utomhusreklam, och det märks att många stora varumärken har lagt märke till att det är ett format som verkligen funkar.

Anna motiverar med: 
Carpe Diem.
(Kan också vara en bild, ett citat osv)

Vill du också bli en del av Clear Channel Scandinavia?
Här kan du läsa mer om våra tjänster och hur det är att jobba hos oss.

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se