Nyheter

Nyheter / Press

Clear Channel inför särskilt regelverk för spelreklam

2018-11-26
Clear Channel har, med utgångspunkt i Spelbranschens riksorganisations (SPER) etiska riktlinjer för ansvarsfull marknadsföring av spel om pengar, tagit fram egna restriktiva riktlinjer för vad vi anser vara måttfull marknadsföring för spelbolag - både vad gäller omfattning och utformning.

Läs mer
Nyheter / Press

Urstarkt första halvår för Clear Channel

2018-06-28
Utomhusbranschen går starkare än någonsin och har ökat 25 procent hittills i år, enligt Sveriges Mediebyråers statistik. Clear Channel har drivit den tillväxten och fortsatt befäst sin position som marknadsledare genom en kraftig digital expansion, stark försäljning och en produktutveckling i framkant. När första halvåret ska summeras så pekar allt på ännu ett nytt rekordår för bolaget.

Läs mer
Nyheter / Press

Nytt landmärke vid Medborgarplatsen

2018-05-03
En kraftigt växande utomhusreklammarknad i kombination med allt större efterfrågan på rörliga format från annonsörerna gör att Clear Channel fortsätter att storinvestera i sitt digitala erbjudande. Som ett led i satsningen lanserade företaget under Valborgshelgen sin hittills största digitala reklamskylt vid Medborgarplatsen i Stockholm.

Läs mer
Nyheter / Press

Succé för Flex

2018-04-12. När Clear Channel summerar det första halvåret sedan lanseringen av den programmatiska plattformen Flex konstaterar vi att efterfrågan varit hög. Möjligheten för annonsörer att variera när och hur mycket man syns med sin kampanj anses vara den främsta orsaken bakom succén.

Läs mer
Nyheter / Press

Clear Channel tar hem ytterligare ett SL-avtal

2018/03/26 - Clear Channel har vunnit ytterligare ett avtal för reklamutrymmen inom kollektivtrafiken i Stockholm. Avtalet, som avser Buss Insida och Sjötrafik, omfattar reklam i uppskattningsvis 2 000 bussar. Clear Channel innehar nu tre av fyra av SL:s reklamkontrakt och stärker därmed sin position som marknadsledare.

Läs mer
Nyheter / Press

Clear Channels digitala nätverk växer kraftigt efter avtal med AdCityMedia.

År 2011 lanserade Clear Channel Sveriges första digitala utomhusreklam (DOOH) i Stockholms tunnelbana, och sedan dess har nätverket vuxit till att täcka hela Sverige. Nu expanderar nätverket ytterligare - med ett 90-tal skärmar i ett bräde - efter att Clear Channel vunnit en pitch om rättigheterna att sälja reklam på AdCityMedias köpcentrumskärmar. Tidigare hade Visual Art försäljningsrättigheterna till hälften av skärmarna i avtalet.

Läs mer