Nyheter

Nyheter / Insikter

Utomhustrenden som är här för att stanna

Varumärken som upprätthåller, eller till och med ökar, sin marknadsföring i kristider kommer oftare ut starkare på andra sidan. Det visar flera studier. Samtidigt vet vi också att varumärken som investerar i kreativa utomhuskampanjer uppfattas som marknadsledande och blir ihågkomna hos konsumenterna (OCS Sweden, 2019). Kanske är det just därför vi investerade kraftigt i kreativa kampanjer 2020 - en trend som vi tror har kommit för att stanna.

Läs mer
Nyheter / Press

Nu lanserar vi POP Proof of Posting för Billboard

För oss på Clear Channel är det viktigt att du som kund har full överblick över dina kampanjer. I somras lanserade vi därför POP, Proof of Posting. Då lovade vi också att successivt inkludera flera av våra produkter i rapporten. Därför är vi nu glada att kunna meddela att vi lanserar POP för ett format som är vårt alldeles eget unika och storslagna – Billboard. Lanseringen sker under vecka 1, 2021.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Mattias A Klums fotografier blir hoppfull utomhusutställning

Den 14 december öppnar Fotografiskas andra utomhusutställning någonsin. Runt om i Stockholm kommer 10 fotografier av en av världens främsta fotografer, Mattias A Klum ställas ut. Syftet är att ge stockholmare en välförtjänt paus och hoppfullhet för framtiden.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Clear Channel lanserar dynamisk julkampanj till förmån för Stockholms hemlösa

Människor som lever i hemlöshet är extra utsatta under rådande pandemi då utanförskapet blir än mer påtagligt och försäljningen av gatutidningar är utmanande. Nu har även Stockholms Stadsmissions traditionella jullunch i Kungsträdgården ställts in. För att påminna stockholmarna om hur de kan stötta människor som lever i hemlöshet lanserar Clear Channel en dynamisk julkampanj med tids- och platsanpassade budskap.

Läs mer
Nyheter / Insikter

The next and the beyond

2020 har varit ett annorlunda och utmanande år som samtidigt öppnat upp nya möjligheter för den som hållit sig nära sina kärnvärden och upprätthållit kommunikationen med sina målgrupper i en mix av online- och offlinekanaler.

Läs mer
Nyheter / Press

Claes Kugelberg ny kommersiell direktör för Clear Channel Skandinavien

Clear Channel rustar inför framtiden och reducerar antalet skandinaviska chefsroller för att bli snabbare och tydligare. Bolagets nuvarande europeiska utvecklingsdirektör Claes Kugelberg kallas hem för att tillträda en nyinrättad roll som skandinavisk kommersiell direktör. Kugelberg kommer ansvara för såväl utvecklingen av företagets reklamkundsrelationer som dess övergripande kommunikations- och positioneringsarbete. Rollen ingår i den skandinaviska ledningsgruppen och Kugelberg rapporterar till bolagets skandinaviska vd Henriette Zeuchner.

Läs mer
Nyheter / Kampanjer, Press

Clear Channel partner till Stockholm Pride 2020 

Clear Channel går in som partner till Stockholm Pride 2020 för att bidra till att Pridefestivalens budskap får stor synlighet på gatorna runt om i Stockholm City även i år, när den fysiska festivalen ställs om till ett digitalt event.

Läs mer

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se