xxl-sport1-v48-2021-play-billboard.jpg
Nyheter / Inspiration, Kampanjer

XXLs kampanj en av finalisterna i Drum Awards

6/4-22
En av XXLs kampanjer från 2021 är nominerad till Drum Awards, och är en av finalisterna i kategorin "Best use of Digital OOH".

Kampanjen gick på Clear Channels digitala ytor i Stockholm vecka 48, och var ett samarbete mellan XXL, Merkle och Adlayer.

Det speciella med kampanjen var att varumärket använde ett dynamiskt budskap. Copyn skrevs i olika versioner och anpassades så att varje skylt hade hänvisning till närmaste butik i förhållande till skyltarnas placering. Detta var också vad Drum Awards uppmärksammade. I sin nominering uttalde de:

Smart and effective out of home media distributiuon by the use of a powerful creative management platform and a scalable setup.

Drum Awards

Varumärket riktade sitt budskap mot sin målgrupp anpassat till plats och tid, vilket krävde lite mera arbete på förhand. Samtidigt gav det impact på ett helt annat sätt. Projektledare i Merkle, Anja Bejat, var mycket nöjd med kampanjen.

Det är så häftigt att vara en av finalisterna i en sådan internationell tävling, tillsammans med flera kända varumärken. Jag är mycket stolt över teamet och alla inblandade parter som var med på att genomföra den här kampanjen.

Anja Bejat, Project Manager, Merkle
xxl-finalist-i-drum-awards-ed.jpg

Vinnarna annonserades den 21 april på Drum Awards live event. Här kan du se de olika kategorierna, samt hämta inspiration från de nominerade bidragen och vinnarna i varje kategori.

Kontakt

Linda Rydelius

Major Client Manager