jarvaveckan-2023-det-spelar-roll-mockup-scaled.jpg
Nyheter / CSR, Press

Varför Järvaveckan? Jo, för det spelar roll.

29/5-23
Det är återigen dags för årets Järvavecka, en plats där respekt och gemenskap pekar ut riktningen. Och alla är bjudna. Kampanjen har en självklar plats på alla Clear Channels digitala skyltar runt om i Stockholm.

Järvaveckan handlar om att bygga broar och möjliggöra samtal över gränserna mellan politiken, myndigheter, näringsliv och människor med olika förutsättningar och bakgrund. Här samlas människor för kultur, musik, mat, partiledarsamtal och nya jobbmöjligheter.

Järvaveckan är en av de viktigaste mötesplatserna vi har i Sverige. Vi är övertygade om att inkludering och mångfald är två avgörande frågor för ett välmående samhälle. Därför väljer vi samarbeten där vi kan bidra till att människor känner sig delaktiga och inkluderade, där samhällsviktiga budskap får ta plats i det offentliga rummet via vår plattform.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör på Clear Channel.

På digitala skyltar runt om i Stockholm visas Järvaveckans kampanj, och då Clear Channel erbjuder marknadens bästa räckvidd når kampanjen brett.  

Vi är glada över att återigen få samarbeta med Clear Channel inför Järvaveckan. Att kunna möta stockholmarna i deras vardag via Clear Channels kanaler har enormt värde i vårt arbete att motverka polarisering och skapa en mötesplats för människor över gränser. Samarbetet gör att vi kan förmedla budskapet att Järvaveckan är för alla.

Ahmed Abdirahman, vd och grundare för Järvaveckan.

Med årets kampanj Det spelar roll vill man ta ställning för öppna samtal över gränser och samtidigt ge tyngd till det arbete som medarrangörer, talare och besökare gör – och bjuda in fler att delta. Kampanjen är också ett direkt svar på frågan: Varför? Varför ska vi mötas över gränserna? Varför Järvaveckan? Jo, för det spelar roll. Kampanjen är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Gullers Grupp.
  

Järvaveckan äger rum på Spånga idrottsplats i Stockholm mellan den 31 maj och den 3 juni och årets huvudtema är morgondagens Sverige.

jarvaveckan-2023-det-spelar-roll-mockup2-scaled.jpg

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer