the-be-company-ab2-v27-2022-billboard-group-of-5-scaled.jpg
Nyheter / Inspiration, Kampanjer

The Be Company skräddarsyr sina kampanjer med Clear Channel

17/10-22
The Be Company, ett litet och relativt nytt varumärke, lyckades öka försäljningen genom att synas i butiksnära miljöer med Clear Channel. Varumärket använder Clear Channels plattform för att nå ut till målgrupperna nära försäljningsställen.

The Be Company (”BE”) är ett Stockholmsbaserat dryckesvarumärke som startades 2020. Genom att kombinera vitaminer och mineraler erbjuder BE en serie goda drycker med funktioner som ska bidra till ökat välmående och en balanserad livsstil. Som Oskar Gustafsson, VD uttalar:
– BE är ”Bottled wellness”.

För att öka varumärkekännedomen samt generera försäljning valde BE att gå ut brett och annonsera med en storstilad kampanj på Clear Channels ytor över hela Sverige.

The Be Company ansåg att chanserna var störst att påverka målgrupperna till köp genom att rikta kampanjen till platser nära återförsäljare. Många av Clear Channels ytor ligger nära kollektivtrafiken, där också Pressbyrån och 7-eleven har många av sina butiker.

Varumärkets VD berättar att de ville se om utomhusreklam var rätt media för att driva trafik till och sälj hos 7-Eleven och Pressbyrån.

Clear Channel erbjuder ett räckviddsmedia som fungerar bra för vår produkt. Vi var så pass nöjda med mottaganden hos våra kunder att vi köpte en ny kampanj två månader efter den första. 

Oskar Gustafsson, VD på The Be Company

Ökad försäljning

The Be Company upplevde en försäljningsökning vilket givetvis var välkommet. VD Oskar Gustafsson tillägger:
– Som ett biresultat av kampanjen tog varulagret på Pressbyrån Östermalmstorg slut rätt fort. Deras butikschef sade till oss: ”Ni måste köpa mera utomhusreklam, det fungerar, vi är slutsålda”, vilket var jätteroligt att höra.

Varumärket representerar ett exempel på ett nytt och lite mindre varumärke som lyckats med annonsering med Clear Channel.

– Vi är mycket nöjda med annonseringen och arbetet med Clear Channel. Som ny och liten kund har vi blivit exemplariskt behandlade hela vägen, avslutar Oskar Gustafsson.

Kontakt

Vill du veta mer om hur du kan öka kännedomen för ditt varumärke, eller hur du kan skapa uppmärksamhet kring din nästa kampanj? Ta kontakt med oss, så hjälper vi dig.

Charlotte Ruthberg

Key Account Manager