play-street-1-e1510582107639.jpg
Nyheter / Press

Störst blir större när Clear Channel bygger ut sitt digitala riksnätverk.

I september 2011 lanserade Clear Channel Sveriges första digitala utomhusnätverk i Stockholms tunnelbana. Sedan dess har nätverket vuxit över hela landet - och nu når vi en ny milstolpe för digital utomhusreklam i Sverige. På måndag den 19 september, fem år efter lanseringen, tänder vi våra första digitala skärmar i Stockholms gatumiljö.

Clear Channel har under många år försökt möjliggöra för en digital expansion på gatunivå i Stockholm. Och i våras bar det arbetet frukt när Stockholms Stad bestämde sig för att välkomna en digitalisering av stadsmiljön.

–       Vi har snart 140 års historia av att utveckla utomhusmediet, och nu lägger vi till ytterligare en punkt på vår tidslinje som pionjärer utomhus. Nu tar vi, tillsammans med Stockholms stad, ett naturligt nästa steg till att digitalisera stadsmiljön, säger Ola Klingenborg, VD Clear Channel Sverige.

På måndag tänds åtta digitala skärmar i gatumiljön i Stockholm, vilket kommer utökas med ytterligare fem under nästa vecka. Och utbyggnaden av nätverket kommer fortgå under hösten. De nya skärmarna kommer säljas som en del av Clear Channels befintliga nätverk Play.

–       Vi växlar upp för att fortsätta realisera den enorma utvecklingspotentialen för digital utomhusreklam. Vår plan är att fortsätta att expandera vårt digitala nätverk såväl i Stockholm som i övriga landet, säger Ola Klingenborg.

De första åtta skärmarna är placerade på de platser i Stockholm där folk rör sig allra mest: Stureplan, Vasagatan, Odenplan, Medborgarplatsen, St Eriksplan, Sveavägen, Gamla Stan och Kungsgatan.