locals-sommar-mockup-prm.jpg
Nyheter / Hållbarhet, Press

Stockholm Locals blir utomhusguide för semesterfirare.

De hundra lokala pärlor som stockholmare nominerade till Clear Channels initiativ Stockholm Locals, presenteras nu runt om i innerstan som en lokal sommarguide för huvudstadens semesterfirare.

För att stötta lokala affärsverksamheter som drabbades hårt av coronakrisen lanserade Clear Channel i mars Stockholm Locals; ett initiativ där stockholmare fick skicka in tips och recensioner på sina lokala favoriter som förtjänade att få stor uppmärksamhet på utomhusskärmar runt om i stan. I sommar lyfts nu alla tipsen på digitala skärmar i Stockholm City för att guida semesterfirare till nya smultronställen 

”Att så många tog sig tid att tipsa om sina lokala favoriter resulterade inte bara ett stöd för de lokala verksamheterna, det gav även stockholmarna chansen att upptäcka nya pärlor som exempelvis ett nytt take awaycafé runt hörnet eller en lokal gallerist. Nu vill vi dela med oss av alla tips så att semesterfirare i Stockholm får ta del av en unik guide till stans bästa smultronställen, presenterade av de främsta experterna – stockholmarna själva”, säger Marta Tiberg, Marknads- och kommunikationsdirektör på Clear Channel.  

Guiden kommer visas på Clear Channels digitala nätverk beståendes av 300 digitala skärmar i premiumlägen runt om i Stockholm mellan den 1-31 juli 2020. Tipsen kommer synas på digitala skärmar i gatumiljön, i tunnelbanan samt på den spektakulära storskärmen på Medborgarplatsen.  

”Sommaren gör sig bäst utomhus och för oss är det givet att semesterfirare i Stockholm kommer uppleva staden i just utomhusmiljö. Därför hoppas vi att denna guide bidrar till att ännu fler får upp ögonen för Stockholms fantastiska mångfald av små och stora verksamheter”, avslutar Marta Tiberg.

Kontakt.

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer