cph-airport-1.jpg
Nyheter / Press, Produktnyheter

Clear Channel stärker positionen som främsta räckviddsmediet i Skandinavien – vinner jätteavtalet med Köpenhamns flygplats

Clear Channel ingår ett exklusivt samarbete om reklamrättigheterna på Köpenhamn flygplats och stärker därmed positionerna som Skandinaviens ledande räckviddsaktör.

Vi är otroligt glada över att Köpenhamns flygplats har valt Clear Channel som mediapartner
för sin reklamverksamhet. Köpenhamn är sedan länge ett populärt resmål och flygplatsen
har blivit en given hubb för svenskar som ska resa vidare i och utanför Europa, säger Claes
Kugelberg, kommersiell direktör på Clear Channel.

Samarbetet med Köpenhamns flygplats, som sträcker sig från 2022 till 2026, stärker Clear
Channels ledande skandinaviska räckvidd med en ännu större klassisk och digital närvaro.
Företaget möter också den ökade efterfrågan på internationella helhetslösningar och
landsöverskridande utomhuskampanjer som engagerar människor som bor, lever och rör sig
över hela Skandinavien.

Peter Krogsgaard, kommersiell chef på Köpenhamns flygplats, ser också fram emot
samarbetet.
Efter en bra process med många anbud föll valet på Clear Channel, som är helt rätt aktör
för att ta Köpenhamns flygplats mediaerbjudande in i framtiden. Clear Channel har lång
nationell och internationell erfarenhet av reklam på flygplatser, säger Krogsgaard.

I och med avtalet kan annonsörer nå sina målgrupper på Köpenhamns flygplats, Oslo
flygplats och Helsingfors flygplats genom samma medieföretag.

Uppgradera och modernisera
Clear Channel kommer att investera i en betydande uppgradering och modernisering av den
nuvarande medieportföljen på flygplatsen, för att göra den ännu mer attraktiv för
annonsörer. Ambitionen är att göra Köpenhamns flygplats till ett absolut måste för
varumärken som vill interagera med resepubliken.

Vi ser fram emot att fortsätta resan med målet att skapa förutsättningar för framtidens
utomhusreklam och att ytterligare förstärka vår skandinaviska position under de kommande
åren, avslutar Kugelberg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer