220118-open-studioi-guldagg-03-nadya-scaled-e1645699140194.jpg
Nyheter

Snart är det dags för Guldägget – tävlingen där Sveriges skarpaste reklam ska hyllas.

24/2-22
Efter två år av digitala prisutdelningar hoppas man nu kunna arrangera galornas gala i verkliga livet, givetvis kommer Clear Channel stötta Guldägget som sponsor, vilket man har gjort de senaste 10 åren.

Genom åren har ett skiftande antal trender kommit och gått, stöpts i nya former och berikats med nya kulturella perspektiv, men Guldäggets ambition har likväl fortsatt vara densamma som sedan starten för 61 år sedan. Clear Channel är sedan 2012 stolt partner till Guldägget – tävlingen som syftar till att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation. Den 29 mars presenteras de nominerade bidragen i Guldägget på Guldäggsvernissagen i Stockholm, och självaste Guldäggsgalan äger rum den 5 maj.

Sveriges Kommunikationsbyråer, KOMM är oerhört glada och stolta över vårt långa samarbete med Clear Channel. Genom åren har vi sett många otroliga utomhuskampanjer, både klassiska och nyskapande lösningar som lämnat avtryck hos mottagaren. Jag tänker inte minst på min egen personliga favorit, The Out of Home Project som vann Guldägg för tre år sedan. Det händer mycket nytt och spännande på utomhusfronten just nu och jag ser verkligen fram emot att se hur årets tävlande i Guldägget innovativt har utnyttjat de oändliga möjligheterna som finns i Clear Channels digitala ytor.

Linda Nilsson, VD Sveriges Kommunikationsbyråer.

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer