microsoftteams-image-1.jpg
Nyheter / CSR, Hållbarhet och Kampanjer och Press

Omfattande utomhuskampanj ska locka unga och barnfamiljer från hela Stockholm till Järva filmfestival

4/8-22
Järva filmfestival och Clear Channel går samman i en dynamisk utomhuskampanj på hundratals reklamskyltar runt om i Stockholm, för att locka unga och barnfamiljer till en hel veckas gratis utomhusbio.

1-7 augusti är det dags för den nionde upplagan av Järva filmfestival – kulturevenemanget som bjuder barn och unga på en hel veckas kostnadsfri utomhusbio. Festivalen anordnas av den ideella stiftelsen The Global Village och har med åren blivit en uppskattad tradition för de många barn som inte har sommarlovsveckor fullspäckade med aktiviteter och resor. När människor från olika delar av staden lockas till fältet mellan Tensta och Spånga IP för att ta del av de många biofilmerna fyller eventet också ett viktigt integrationssyfte och skapar en mötesplats för människor som annars inte träffas.

– Vi kämpar för alla människors inkludering i det sociala, ekonomiska och politiska. Barnen är vår framtid och framtiden formas idag. Genom att samla barnfamiljer från hela staden ökar vi inkluderingen, skapar glädje och minnen för sommaren. Det måste finnas anledning och kännedom om möjligheten att mötas över ekonomiska, sociala, kulturella och geografiska gränser. Med den här kampanjen får vi en enorm synlighet över hela staden och inte bara i de närmast liggande områdena, säger Ahmed Abdirahman, VD och grundare The Global Village.

Under hela festivalveckan tar en omfattande utomhuskampanj för sig stort på hundratals digitala reklamskyltar runt om i Stockholm. Syftet är att nå sommarfirande stockholmare och turister på platser där människor rör sig som mest, och sprida budskap om tid, plats, filmutbud och vilka andra aktiviteter som pågår under veckan. Järva filmfestival är öppen för alla men riktar sig särskilt till barn, barnfamiljer och unga.

– Järva filmfestival är ett fantastiskt initiativ som sysselsätter barn och ungdomar på sommarlovet, skapar kulturupplevelser och blir en plats för människor att mötas och umgås. Vi har en plattform som är oslagbar när det gäller att nå och engagera unga människor och med hjälp av hundratals nya digitala skyltar i Stockholm hoppas vi kunna locka riktigt många nya och återvändande besökare till festivalen, säger Claes Kugelberg, kommersiell chef på Clear Channel.

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer