molly-sanden-scaled.jpg
Nyheter / Kampanjer

Turnéaktuella Molly Sandén teamar upp med Clear Channel – genom en dynamisk utomhuskampanj

4/2-22
Den ständigt aktuella pop-sensationen Molly Sandén har återigen valt att gå samman med Clear Channel när hon ger sig ut på sin mest omfattande turné hittills i karriären “DOM SKA VETA ARENA TOUR”. Turnén startar i Linköping 4 mars och följs av tolv spelningar på landets absolut största arenor, samt i Oslo.

Det är andra gången på kort tid som Molly Sandén inleder ett samarbete med Clear Channel. I höstas tog hon över gator, köpcentrum och tunnelbanan med en stor nationell utomhuskampanj i samband med låtlanseringen “Vi ska aldrig gå hem”. Låten släpptes samtidigt som coronarestriktionerna i Sverige lyftes och hon firade in natten tillsammans med fansen på fyra livespelningar runt om i Stockholm. Under våren ger hon sig ut på arenaturnén ”DOM SKA VETA ARENA TOUR”, vilket är hennes största turné någonsin.

Det känns overkligt mäktigt att jag ska få möta mina fans på landets absolut största arenor under våren. Att få chansen att synas riktigt stort på utomhusskyltar och billboards över hela Sverige igen ger fantastiska möjligheter att maximera genomslaget och se till att vi fyller arenorna till brädden.

Molly Sandén

Kampanjen som är framtagen i samarbete med Clear Channel, syntes stort i Sverige under julen och årets första månad, då visades ett exklusivt kampanjmaterial med filmer från livespelningarna tidigare i höstas. Genom att nyttja de flexibla möjligheter som kommer med digital utomhusreklam kan kampanjen som även kommer synas under våren, viktas och förstärkas på de orter där det finns flest biljetter kvar att köpa. Budskapen har också en lokal anpassning för att vara extra relevant och fokusera på de arenor som ligger närmast.

Vi har en plattform som är oslagbar när det gäller att bygga varumärke, engagera unga målgrupper och trigga digitala beteenden och det känns riktigt kul att få nyttja den för att nå och engagera hennes fans igen. Genom tusentals digitala skyltar i miljöer där miljoner svenskar rör sig tar kampanjen för sig på ett sätt som känns värdigt en stjärna som Molly Sandén.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör, Clear Channel
molly-sanden2-scaled.jpg

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer