Utomhuskampanj för Guldägget lyfter fram att bra kommunikation gör hela skillnaden
Clear Channel är sedan 2012 år tillbaka stolt partner till Guldägget – tävlingen som syftar till att lyfta fram Sveriges bästa kommunikation. Och från och med denna vecka kan de 775 000 Stockholmare som reser kollektivt med tunnelbanan varje vecka se kampanjen för Guldägget 2016, signerad Volt, som vill lyfta fram hur avgörande god kommunikation kan vara och gör det genom att driva frågan, vad är det för skillnad? Kampanjen visas på stortavlor och digitala play-skärmar i tunnelbanan.
”För oss är det här sponsorskapet och kampanjen väldigt viktigt, eftersom även vill uppmana varumärken till att våga göra skillnad i sin kommunikation. Vi på Clear Channel har länge varit pionjärer inom utvecklandet av utomhusmediet, men vår framgång ligger också i att de kampanjer som visas i vårt medium är modiga, kreativa och nyskapande, säger Anders Ragnarsson, försäljningsdirektör på Clear Channel Sverige, och fortsätter:
”Just nu går utomhusmarknaden dessutom väldigt bra, marknaden ökade kraftigt hela förra året och det pågår en digitalisering av branschen. Vi ser att när konsumenternas sätt att konsumera media förändras, och framför att TV tappar kraftigt, så står utomhus starkt kvar som det enda räckviddsmediet.
Kampanjens budskap är att när produkter och tjänster blir alltmer lika varandra så blir det också allt viktigare med kommunikation. Idag är ett företags vision, värden, deras sätt att vara och deras kommunikation, som bygger fundamentet för att få in och behålla kunder.
”I en tid då fler och fler företag konkurrerar med snarlikt bra produkter, fyller kommunikation en allt viktigare roll i att skapa skillnad och vinna kundernas hjärtan och plånböcker. Kampanjen i år är en hyllning till alla som lyckas skapa unik kommunikation, och förstås, till dem som köpt den”, säger Daniel Vaccino, Creative Director, Volt [nbsp][nbsp]
”Vi är givetvis stolta över vårt samarbete med Clear Channel som ger oss denna möjlighet och som dessutom tar ställning för vikten av kreativ kommunikation”, säger Maja Siösteen, projektledare på Guldägget
Kampanjen kommer visas, från och till, fram till dess att Guldäggsgalan äger rum den 20 april 2016