clear-channel-talita2-v52-2022-play-adshel-street.jpg
Nyheter / CSR, Kampanjer och Press

En varmare jul med Talita och offerkoftan

2/1-23
I samband med jul och nyår väljer vi årligen att skänka ett bidrag till en av våra nära samarbetspartners, som tack för ett fint år tillsammans och för att ytterligare stötta deras viktiga arbete. I år går julklappspengarna till Talita, en ideell förening som arbetar för att hjälpa kvinnor som utsatts för människohandel och vill lämna prostitution och pornografi.

Sedan 2020 har flertalet av Talitas uppmärksammade kampanjer synts stort hos oss, och i slutet av december och början av januari tog den senaste kampanjen ”Offerkoftan” plats runt om i Stockholm; det osynliga plagget som också auktioneras ut till förmån för Talita.

clear-channel-talita1-v52-2022-billboard-group-of-5.jpg

Med stora möjligheter kommer stort ansvar. För Clear Channel innebär det bland annat att välja samarbeten och initiativ som gör skillnad på riktigt där samhällsviktiga budskap får ta plats i det offentliga rummet. Syftet med samarbetet mellan Talita och Clear Channel är att nå ut med budskap som gör skillnad på riktigt.

Lagstiftningen i Sverige förbjuder köp av sex, men inte försäljning av sexuella tjänster. Målet med kampanjen Offerkoftan är att väcka allmänhetens uppmärksamhet, och lyfta fram problemet i ljuset. Talita har genom sitt nätverk fått stickat olika koftor med budskap baserade på några av de vanligaste ursäkterna och bortförklaringarna vid köp av sexuella tjänster. Kollektionen med koftor är framtagen i samarbete med HOPE och stickade av Handarbetets Vänner. Koftorna kommer även synas i utvalda skyltfönster i HOPEs butiker i Stockholm. Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Åkestam Holst.

Läs mer om kampanjen och auktionen på Talitas sida.

Kontakt

Vi har ett tydligt mål om att vår närvaro i staden ska bidra till trevligare, mer dynamiska och hållbara miljöer. Läs mer här om våra olika initiativ.

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer