conservation-international-stockholm.jpg
Nyheter / CSR, Hållbarhet

Conservation International och Clear Channel tar ljudet av naturen till staden under COP26

Med hjälp av inspirerande naturljud påminner den internationella miljöorganisationen Conservation International och Clear Channel miljontals människor världen över om varför vi behöver agera nu för att rädda klimatet. Kampanjen startade i Glasgow och rullas nu ut i Sverige såväl som globalt på Clear Channels digitala skyltar, under klimatkonferensen COP26.

Samtidigt som 20 000 världsledare och delegater möts i Glasgow för att diskutera lösningar för klimatkrisen finns det en röst som är viktigare att lyssna på än någon annan, nämligen naturens egen. Vår natur kan tillhandahålla minst 30 procent av de globala åtgärder som krävs för att förhindra de allvarligaste effekterna av klimatförändringarna – ändå får lösningar som att skydda, återställa och sköta skogar, mangroveträsk och torvmarker mindre än 3 procent av all global klimatfinansiering.

Genom den globala utomhusreklamkampanjen ”Hear me while you can” ser Conservation International och Clear Channel till att naturen hörs under COP26. Syftet är att inspirera världsledare, delegater och människor runt om i världen till att förstå vad som går förlorat om vi misslyckas med att skydda naturen.

Naturen är central för att bromsa klimatförändringarna och för vår överlevnad. Vetenskapen är tydlig: om vi inte investerar för att stoppa naturförstörelsen kommer vi misslyckas med att avvärja en klimatkatastrof – även om vi gör allt annat rätt. Vi arbetar över stora delar av världen och nu på COP26 i Glasgow för att driva investeringar i naturen som gynnar både människor och klimat, säger Dr. M. Sanjayan, VD för Conservation International.

Kampanjen, som syns på Clear Channels digitala plattform, startade i Glasgow 3 november och expanderas nu för att nå miljontals människor över hela världen under COP26. I Sverige går kampanjen mellan 1-12 november.

”På Clear Channel har vi en koncerngemensam ambition om att nyttja vår plattform för att bidra till vår närmiljö och människorna som rör sig där. Under COP26 påminns vi än en gång om att det krävs gemensamma krafter för att rädda klimatet och genom ”Hear me while you can” har vi möjlighet att sprida budskapet så att människor över hela världen, och inte bara deltagarna på COP26, bjuds in till samtalet”, säger Claes Kugelberg, kommersiell chef på Clear Channel.

De digitala skyltarna innehåller en QR-kod som leder till conservation.org/HearMe, där man kan lyssna på några av naturens mest unika områden – från Amazonas regnskog till sydafrikansk savann och Stilla havet – och lära sig mer om Conservation Internationals arbete för att skydda naturen runt om i världen.

Clear Channel stöttar kampanjen genom att upplåta annonsutrymme på digitala skärmar i Europa, Amerika och Asien, med potential att nå miljontals människor över hela världen. Kampanjen är Clear Channels mest omfattande välgörenhetskampanj någonsin.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer

Clear Channel Sverige är en del av Clear Channel Outdoor Holdings, Inc. (NYSE: CCO) Vi är ett av världens största utomhusreklambolag med en bred portfölj bestående av 500 000 klassiska och digitala ytor i 31 länder. Vi finns i Asien, Europa, Latinamerika och Nordamerika och når dagligen miljontals människor.

conservation-international-cop26-3-archwaystorm-scaled.jpg