Nyheter / Press

Clear Channels kundevent prisades i Gyllene Hjulet

28/4-22
Clear Channels höstevent samlade 600 av mediebranschens nyckelpersoner för en helkväll med fokus på framtidens utomhusreklam. Under onsdagskvällen belönades eventet med ett silver i Gyllene Hjulet för Årets event B2B.

– Vi hade en tydlig ambition om att bjuda våra kunder och partners på en oförglömlig kväll som skulle vara relevant, intressant, inspirerande och riktigt kul. Vi såg till att involvera våra partners i eventet och våra höga hållbarhetskrav genomsyrade alla val vi gjorde, från mat och dryck till val av material och dekor, berättar Claes Kugelberg, kommersiell direktör på Clear Channel.

Vi vill än en gång rikta ett stort tack till alla som kom och bidrog till en lyckad kväll, och till Eventum, vår eventpartner sen många år tillbaka, som i allra högsta grad bidrog till att kvällen blev precis så bra som vi hade hoppats.

Claes Kugelberg, kommersiell direktör på Clear Channel

Belönades med ett silverhjul

Årets upplaga av Gyllene Hjulet gick av stapeln 27 april, en kväll som uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Clear Channel tävlade tillsammans med eventpartner Eventum i kategorin Årets kundevent B2B och kammade där hem ett silverhjul.

Det är enkelt att beställa ett event som följer normer men det krävs en stor dos mod för att ta steget att skapa ett event som bryter alla traditionella lösningar och istället låter budskapet få stå i centrum. Det här blev ett otroligt givande event både för gästerna på plats och för oss partners som fick utmana oss själva ordentligt. Resultatet talar för sig, det blev livekommunikation när den är som allra bäst.

Marie Karlsson, VD på Eventum

Om eventet

Lokal: Sergel Hub, Stockholm
Programledare: Parisa Amiri
Meny: Desirée Jaks, Spesso
Underhållning: Zara Larsson
Partners på plats: Situation Stockholm, Fotografiska, Guldägget/Komm samt Zara Larsson

Läs mer om eventet och se bilder här.

Om Gyllene Hjulet

Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Tävlingen, som är en kommunikationstävling, har funnits sedan 1998 och belönar projekt som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag.

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer