invandig-buss-1-1.png
Nyheter / Press

Clear Channel tar hem ytterligare ett SL-avtal

2018/03/26 - Clear Channel har vunnit ytterligare ett avtal för reklamutrymmen inom kollektivtrafiken i Stockholm. Avtalet, som avser Buss Insida och Sjötrafik, omfattar reklam i uppskattningsvis 2 000 bussar. Clear Channel innehar nu tre av fyra av SL:s reklamkontrakt och stärker därmed sin position som marknadsledare.

Vi går all-in på Stockholm!

Under 2016 vann Clear Channel SL:s två stora prestigeavtal för spårtrafik och väderskydd. Sommaren 2017 invigdes dessutom Citybanan, där Clear Channel tillhandahåller flera av landets modernaste och mest attraktiva reklamytor. När SL nyligen gick ut till upphandling avseende reklamutrymmen för buss insida och sjötrafik i Stockholm stad och län, så fick Clear Channel förtroendet på nytt. Bakgrunden till upphandlingen är en enorm marknadstillväxt för utomhusreklam med tvåsiffriga tillväxttal, vilket innebar en efterfrågan tidigare avtalsinnehavare inte kunde möta.

”Vi går all-in på Stockholm! De senaste åren har vi gjort omfattande investeringar i SL-miljön, med ett digitalt och klassiskt erbjudande i världsklass för att möta den höga efterfrågan. Med nya kontraktet kan vi erbjuda våra kunder ytterligare ett trafikslag, något som både kompletterar och förstärker vårt marknadserbjudande markant. Flera hundratusentals människor reser med kollektivtrafiken varje dag, vilket innebär att vi nu kommer leverera en oslagbar räckviddsprodukt i hela Stockholms län de närmaste åren”, säger Ola Klingenborg, VD för Clear Channel Scandinavia.

Det nya avtalet börjar gälla omgående och löper initialt i fyra år med möjlig förlängning till 2025. I upphandlingen ingår även reklamytor för sjötrafiken som drivs av Trafikförvaltningen, bland annat Djurgårdsfärjorna, Utö rederi och ett antal av Waxholmsbåtarna.