susanna-persson-och-claes-kugelberg.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel stärker den kommersiella organisationen – rekryterar försäljningsdirektör

26/1-23
Tillväxten för utomhusmedia fortsätter att öka och med ett framgångsrikt 2022 i ryggen stärker Clear Channel den kommersiella organisationen ytterligare genom rekryteringen av Susanne Persson i rollen som försäljningsdirektör.

Clear Channel välkomnar Susanne Persson som kliver in som ny försäljningsdirektör i Sverige. Med 25 års erfarenhet från mediabranschen har hon jobbat på bolag som Bonnier, Aller Media och Yahoo med allt från programmatiska köp till orkestrering av globala kampanjer. Susanne kommer senast från Snapchat i rollen som Head of Sales med ansvar för den svenska marknaden. 

– Clear Channel erbjuder ett unikt och framgångsrikt räckviddsmedia med en spännande tillväxtresa som jag ser fram emot att vara en del av. Endast fantasin sätter gränser för möjligheterna inom Out of Home och de digitala lösningarna är bara i sin linda. Jag ser fram emot att tillsammans med ett fantastiskt team fortsätta plocka marknadsandelar. Nu kör vi, säger Susanne Persson, försäljningsdirektör, Clear Channel.   

Försäljningsrekord och lanseringar av nya satsningar summerar Clear Channels år 2022. Med en ökad efterfrågan på digital utomhusreklam, bred räckvidd och programmatiska köp är det nu dags för nästa steg. 

– Jag är otroligt glad att få välkomna Susanne till vårt kommersiella team. Hennes starka bakgrund och gedigna erfarenhet inom såväl traditionella som digitala medier blir en stor tillgång för att kunna vässa vårt kunderbjudande ytterligare. Med ett fantastiskt framgångsrikt år i ryggen och med Susanne i spetsen tar vi nästa steg mot att tillsammans skapa framtidens media, säger Claes Kugelberg, kommersiell direktör och vice vd, Clear Channel. 

Susanne tillträdde sin nya roll som försäljningsdirektör i början av januari.

Kontakt

Anna Wiksten

Chief Marketing Officer