z2a9579-1.jpg
Nyheter / Hållbarhet

Clear Channel slutar med klistrade format för ökad kvalitet och miljömedvetenhet.

Som pionjärer och marknadsledare jobbar vi ständigt med att utveckla vår produktportfölj och därför förbättrar vi nu utomhusreklamens mest klassiska produkt, stortavlorna. Genom nytt material och ny uppsättningsmetod blir den stora och starka produkten nu ännu bättre och mer miljövänlig.

Höjer kvaliteten för annonsören

Från och med vecka 35 i år kommer Clear Channel byta ut alla klistrade stortavlor över hela landet. Istället lanseras ett nytt material och ny uppsättningsmetod som kommer skapa en förbättrad kvalitet på stortavlan och är mer miljövänligt.

Clear Channels stortavlor når varje vecka 3 miljoner personer och skapar över 38 miljoner kontakter i 68 kommuner. I ett första steg gäller detta formatet stortavlor, men under året kommer alla Clear Channels klistrade format bytas ut.

Stortavlor är ett av våra mest klassiska format som snabbt kan bygga varumärke över hela landet och med den här satsningen höjer vi kvaliteten för annonsören. Dessutom håller sig det nya materialet bättre i vårt, tidvis hårda, svenska väder.

Vårt företags framgång ligger i att vi hela tiden vidareutvecklar och förbättrar våra produkter. Med det sagt, är det här ett stort steg för oss, vi har haft klistrade format i 140 år och nu lämnar vi den eran och fokuserar på ett mer miljövänligt material som dessutom är 100 % återvinningsbart.

Finn Wikander, produktdirektör på Clear Channel