
Clear Channel presenterar expansionsplaner våren 2017.
Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och branschen som helhet befinner sig i stark medvind, förra året ökade utomhuskategorin med 15 %. Men en avgörande faktor för ytterligare tillväxt är investeringar i fler digitala ytor. För våren 2017 kan Clear Channel därför presentera följande digitala nyheter:
Storsatsning på nya digitala billboards
Tre nya billboards med spektakulära placeringar, hög impact och många förbipasserande: två billboards vid E4:an och en billboard vid nedgången för Östermalmstorgs T-bana (se bifogade bilder).
Expanderar det digitala nätverket i gatumiljö och först ut med rörligt i fler svenska städer
Per den 1 maj, växer vårt digitala nätverk i Stockholm med ett 60-tal nya skärmar på gator och torg, samt på pendeltågstationer. Utöver placeringar i centrala Stockholm etablerar vi även rörliga ytor i gatumiljön i Västerås och Helsingborg, vilket gör oss först ut med rörligt digitalt i andra städer än Stockholm
Det digitala riksnätverket växer, finns nu i 13 av de 15 största städerna
Under våren 2017 växer vårt digitala riksnätverk kraftigt med ytterligare köpcentrum i städer som Malmö, Västerås och Borås. Totalt har Clear Channel täckning i 40 köpcentrum över hela Sverige, i 13 av Sverige 15 största städer.
– Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och vi leder den utvecklingen genom att bygga ut i snabb takt på de bästa platserna i Sverige. Vår ambition är att 2017 ska bli vårt största investeringsår någonsin, säger Ola Klingenborg vd för Clear Channel Sverige.