vasby-skylt.jpg
Nyheter / Press

Clear Channel presenterar expansionsplaner våren 2017.

Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och branschen som helhet befinner sig i stark medvind, förra året ökade utomhuskategorin med 15 %. Men en avgörande faktor för ytterligare tillväxt är investeringar i fler digitala ytor. För våren 2017 kan Clear Channel därför presentera följande digitala nyheter:

Storsatsning på nya digitala billboards

Tre nya billboards med spektakulära placeringar, hög impact och många förbipasserande: två billboards vid E4:an och en billboard vid nedgången för Östermalmstorgs T-bana (se bifogade bilder).

Expanderar det digitala nätverket i gatumiljö och först ut med rörligt i fler svenska städer

Per den 1 maj, växer vårt digitala nätverk i Stockholm med ett 60-tal nya skärmar på gator och torg, samt på pendeltågstationer. Utöver placeringar i centrala Stockholm etablerar vi även rörliga ytor i gatumiljön i Västerås och Helsingborg, vilket gör oss först ut med rörligt digitalt i andra städer än Stockholm

Det digitala riksnätverket växer, finns nu i 13 av de 15 största städerna

Under våren 2017 växer vårt digitala riksnätverk kraftigt med ytterligare köpcentrum i städer som Malmö, Västerås och Borås. Totalt har Clear Channel täckning i 40 köpcentrum över hela Sverige, i 13 av Sverige 15 största städer.

– Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och vi leder den utvecklingen genom att bygga ut i snabb takt på de bästa platserna i Sverige. Vår ambition är att 2017 ska bli vårt största investeringsår någonsin, säger Ola Klingenborg vd för Clear Channel Sverige.

Ring oss

08 522 400 00. Eller skicka ett email till info@clearchannel.se